מחשש לדליפת חומר מסוכן: נסגרו תחנות הרכבת בנהריה ובעכו

בבדיקה שגרתית במתקן של רפאל מצפון לחיפה, הכולל חומר מסוכן, התגלה כי ישנם מאפיינים חריגים ■ תנועת הרכבות לכיוון דרום תתחיל ותסיים בקריית מוצקין ■ רפאל: "אין סכנה, אנו נוקטים משנה זהירות"

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

רכבת ישראל הודיעה הערב (א') כי היא סוגרת את תחנות נהריה ועכו מטעמי בטיחות, מחשש להימצאות חומר מסוכן באזור. זאת לאחר שבבדיקה שגרתית המתבצעת במכון דוד של מפעל רפאל, במתקן בעל חומר מסוכן הממוקם מצפון לחיפה ונמצא בקרבת פסי רכבת, התגלו מאפיינים חריגים.

ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב בין רפאל לרכבת ישראל ובתיאום משטרת ישראל. תנועת הרכבות דרומה תתחיל ותסיים בתחנת קריית מוצקין. יתר הקווים פועלים כסדרם. מרכבת ישראל נמסר כי היא מעמידה שאטלים בין התחנות לשימוש הציבור, וכי היא מתנצלת על אי-הנוחות הזמנית.

מרפאל נמסר בתגובה: "מדובר במכון דוד של רפאל שנמצא באזור הקריות, כאשר באחד המתקנים בתוך המכון במסגרת בדיקה שגרתית התגלו ממצאים חריגים של חומר מסוכן. אין שום סכנה - לא למי שנמצא בתוך המכון, או לאנשים שנמצאים בקרבת המכון, כמו קריית ים ומוצקין. פסי הרכבת חוצים את לב מכון דוד, ולכן אין השפעה סביבתית רחבה על התושבים מסביב, אבל כן הוחלט לסגור את הקו בנקודה הזאת שבה הרכבת עוברת בלב המכון, מתוקף משנה זהירות, כיוון שמדובר בחומרים מסוכנים ואנחנו לא מעוניינים לקחת סיכונים".