סולל בונה: לפסול עתירת שפיר נגד זכייתנו במכרז הרכבת הקלה

שפיר הנדסה טענה כי סולל בונה אינה עומדת בתנאי המכרז של נת"ע, וביקשה מביהמ"ש להכריז עליה כזוכה ■ סולל בונה: עתירת שפיר הוגשה בחוסר תום-לב, ודינה להידחות על הסף

העבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב /צילום: תמר מצפי
העבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב /צילום: תמר מצפי

חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי הגישה אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לפסול (לסלק על הסף) את עתירתה של שפיר הנדסה וחברת GHELLA האיטלקית.

מדובר בעתירה שהגישה שפיר בשבוע שעבר נגד זכייתה של קבוצה משותפת לסולל בונה והחברה הסינית China Railway Tunnel Group במכרז התשתיות המערבי של הרכבת הקלה. שפיר טענה כי הקבוצה הזוכה אינה עומדת בתנאי המכרז של נת"ע, וביקשה מבית המשפט להכריז עליה כזוכה.

לטענת סולל בונה, יש לפסול את עתירתה של שפיר על הסף, כיוון שהיא הוגשה "בחוסר תום-לב והיעדר ניקיון-הכפיים".

לטענתה, מי שעותר לבית המשפט בבקשה להכריז על הצעתו כזוכה במכרז, חייב לצרף את הצעתו במלואה, ולהעמידה למבחן בפני בית המשפט ובפני המשיבים האחרים. "עותר שלא צירף את הצעתו לעתירתו, ודאי שאינו יכול לקבל סעד של זכייה במכרז".

סולל בונה מוסיפה כי לאור העובדה שהעותרות הגישו עתירתן ביום האחרון בו רשאיות היו לעשות זאת, ומאחר שלא פרשו בפני המשיבות לעתירה את כל הצעתן במכרז - "דין עתירתן הוא סילוק על הסף".