UBS: "שוק הסלולר הישראלי עדיין פגום ולא הגיע לתחתית"

אנליסט התקשורת של בנק ההשקעות: ההצהרות והשינויים בשוק הסלולר מובילים לכך שיחול תיקון בשוק או שיהיו בו מיזוגים. אנחנו מתקרבים לנקודה שיחול בה שינוי, גם אם בדרך המספרים ייראו יותר גרועים"

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

אנליסט התקשורת של בנק ההשקעות UBS, רוני בירון, מעלה את מחיר היעד למניות סלקום   ופרטנר   אך מותיר המלצה "ניטרלי" למניות סלקום (מעלה את מחיר היעד מ-22.5 ל-25 שקל) ופרטנר (מעלה את מחיר היעד מ-13 ל-17 שקל).

בירון מזהה שיפור בסביבה העסקית הנובע מהשינויים במשרד התקשורת ומההערכה כי השוק מתקרב לנקודה בה הוא יתייצב או יתכנס למספר קטן יותר של שחקנים. יחד עם זאת, בירון אינו פוסל "הפתעות נוספות" בדרך מצד גולן טלקום, הוט מובייל או אקספון. מסיבה זו, ומכיוון שלהערכתו עדיין לא ניתן לבחון את הצעדים הקונקרטיים של הרגולטור, בירון מותיר המלצה נייטרלית.

בסקירה שהוציא הוא מתייחס לשינויים בשוק שנבעו מהעובדה שמנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר הביע בוועידת MAD של "גלובס" דאגה מהמשך המצב הקיים במסגרת דברים שאמר, מהעובדה ששני מפעילים וירטואליים מכרו את פעילותם, ומכך שנדמה שהירידות במחיר התמתנו.

בירון כותב ששוק הסלולר הישראלי עדיין פגום, ושהוא עדיין לא הגיע לתחתית, אבל ההצהרות והשינויים מובילים לכך שיחול תיקון בשוק או שיהיו בו מיזוגים.

לדברי בירון, חשוב להבין את הפן התחרותי ואיך שהשוק יתנהג בהיעדר מיזוגים ורכישות, ולכן ניתח את האסטרטגיה של הוט מובייל שמסתכלת בעיקר על הטריפל שלה ומנסה להגן עליו באמצעות אסטרטגיית סלולר. לעומתה, גולן נכנסת לשוק הקווי ויהיו לזה השלכות על הסלולר. "בסך הכל אנחנו מתקרבים לאיזו נקודה, צומת, שיחול בו שינוי, גם אם בדרך לצומת הזה המספרים ייראו יותר גרועים", אמר בירון.