"אבירי ההיי-טק" שמקימים קרן להשבחת סטארט-אפים

עם יעד גיוס שאפתני של 300 מיליון דולר, ואידיאולוגיית השקעה שאפתנית לא פחות, דדי פרלמוטר (עד לא מזמן הישראלי הבכיר באינטל), היזם הסדרתי רמי הדר ואיש ההשקעות אלדד תמיר, משיקים את קרן ההון צמיחה החדשה אקליפטוס

דדי פרלמוטר רמי הדר ואלדד תמיר / צילום:ענבל מרמרי
דדי פרלמוטר רמי הדר ואלדד תמיר / צילום:ענבל מרמרי

לפני קרוב לשנתיים, לאחר שהפסיד בקרב על מנכ"לות ענקית השבבים אינטל, וכשהוא סוגר את העשור השישי לחייו, דדי פרלמוטר שקל את צעדיו ביום שאחרי הקריירה הארוכה בעולם ההיי-טק. היות ש"הישראלי הבכיר באינטל" אינו מהטיפוסים שיפרשו לעולם שכולו דיג, פרלמוטר בחן את האפשרות להיות מעורב בתעשייה דרך ניהול חברה או באמצעות ישיבה בדירקטוריונים (מה שהוא אכן עושה), "אבל אז גיליתי", הוא מספר, "שבתור בעל דעה בלבד, קשה להשפיע".

הוא הבין שהדרך להשפעה עוברת בהפיכתו לבעל המאה, ותכנן להקים קרן הון צמיחה - כזו המשקיעה בחברות שכבר מוכרות בעשרות בודדות של מיליוני דולרים, וצריכות את המימון לקפיצת הדרך לשלב הבא. קרן שתהיה חלק ממה שהוא קורא "סטארט-אפ 2 - לעבור מהשלב שבו ישראל מהווה מרכז פיתוח עבור העולם, לשלב שבו היא גם מרכז תעשייתי".

בינתיים, בזמן ובמקום אחר, לפני כשנה, כאשר פרלמוטר עוד מתאקלם בארץ לאחר חזרתו מארצות הברית, עלה רעיון דומה במוחות אחרים. רמי הדר, מי שניהל במשך תשע שנים את אלוט (Allot) תקשורת, וגידל אותה להנפקה, ושברזומה שלו שלושה אקזיטים וגם כישלון אחד - כי בלי זה הרי אי-אפשר - התקשר לאלדד תמיר, בעלי בית ההשקעות תמיר פישמן ומי שהשקיע בשתיים מהחברות שהדר הוביל (נייטיב ואלוט) ואמר, יש לי רעיון. השניים נפגשו, ו"ארוחת צהריים אחת הספיקה", משחזר תמיר, להחליט שהולכים על זה, ומחפשים שותף שלישי.