גל"צ פסלה תשדירים של בת-ים: משמיצים את ת"א

התשדירים שנפסלו נועדו לקדם מעבר עסקים מת"א לבת-ים, לאור הקשיים הצפויים להם עקב עבודות הקמת הרכבת הקלה

תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל פסלה לשידור קמפיין פרסום של עיריית בת-ים, בטענה כי הוא משמיץ את עיריית תל-אביב. הפרסום, תחת הסיסמה "קשה בתל-אביב - הקלה בבת-ים", כפרפראזה על הסיסמה המלווה את הקמת הרכבת הקלה בתל-אביב, מבקש להעביר בעלי עסקים לעיר בת-ים, תוך שהוא מתייחס לקשיים שהעסקים עלולים להיתקל בהם בימים אלה.

הקמפיין, המורכב בין היתר משני תשדירים בני 20 ו-25 שניות, מלווה פעילות שמבצעת בימים אלה עיריית בת-ים למתן הטבות שונות לעסקים חדשים בעיר. בת-ים מנהלת זה 12 שנה מאבק משפטי בטענה לאפליה בחלוקת משאבי המדינה מול שכנותיה, ובראשן עיריית תל-אביב-יפו. בימים אלה עומד בג"ץ להכריע בעתירתה.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים התנהלה חלופת תכתובות אלקטרוניות בין עיריית בת-ים למחלקה המסחרית בגלי צה"ל, עד שהתחנה בפיקודו של ירון דקל קבעה כי התשדיר לא יעלה במתכונתו הנוכחת לשידור.

מגלי צה"ל נמסר כי "מטרתו של תשדיר שירות היא למסור מידע לציבור. קיים חשש שמא הפרסום, שנועד מלכתחילה לטובת הציבור, יהפוך להיות פרסום מזיק ובלתי הוגן כלפי הצד השני. לפי תקנות גלי צה"ל, לא ישודר תשדיר ובו דברי השמצה, וכן לא ישודר תשדיר המציין את שמותיהם של גופים שאינם הגוף המפרסם".

מעיריית בת-ים נמסר: "אנו מצרים על ההחלטה של גלי צה"ל. התשדיר משקף את המציאות שמדווחת מדי יום ביומו על-ידי התקשורת, בין היתר גם על-ידי גלי צה"ל, ונועד לתת שירות לציבור ולהציע לבעלי העסקים, הנפגעים מעבודות הרכבת הקלה, חלופות לפקקי הענק שצפויים בתל-אביב ב-6 השנים הקרובות. אנחנו מזמינים גם את גלי צה"ל לעבור לבת-ים".