הבחירות ללשכת רו"ח: שרייבר חובר למנירב

לפי הסיכום בין רו"ח עופר מנירב לרו"ח חן שרייבר, שרייבר יתמנה לאחר הבחירות לסגן נשיא ויקים בלשכה אגף למגזר העסקי שבראשו יעמוד ■ מולם יתמודד על ראשות הלשכה רו"ח יזהר קנה ■ הבחירות ייערכו ב-3 בספטמבר

מהלך דרמטי במרוץ לראשות לשכת רואי החשבון. פחות מחודש לבחירות, הודיע היום (א') רו"ח חן שרייבר על החלטתו לתמוך ברו"ח עופר מנירב במרוץ לנשיאות לשכת רואי החשבון.

הבחירות לתפקיד נשיא לשכת רואי החשבון, לוועד המרכזי ולוועדי הסניפים והמרחבים של הלשכה יתקיימו בחודש הבא, ב-3 בספטמבר 2015. המתמודדים שהציגו את מועמדותם לתפקיד הם רו"ח יזהר קנה, רו"ח עופר מנירב ורו"ח חן שרייבר. כעת, בעקבות הודעתו של שרייבר, מדובר במרוץ של מנירב מול קנה בלבד.

על-פי הסיכום בין מנירב לשרייבר, שרייבר (50) יתמנה לאחר הבחירות לסגן נשיא ויקים בלשכה אגף למגזר העסקי שבראשו יעמוד. זאת, לדבריו, במטרה לקדם את ענייני חברי הלשכה המועסקים כשכירים בחברות ובמשרדים, בהם מנהלי כספים, חשבים, סמנכ"לים, מנכ"לים ונותני שירותים עצמאיים.

לשכת רואי החשבון מונה כיום כ-13,400 חברים שיבחרו את נשיא הלשכה בבחירות הקרובות. הנשיא נבחר בבחירות אישיות, ישירות וחשאיות אחת ל-3 שנים, והוא מכהן כיו"ר הוועד המרכזי (הדירקטוריון) והאסיפה הכללית. חברי הוועד המרכזי נבחרים גם הם אחת ל-3 שנים. הוועד שמכהן כדירקטוריון הלשכה עוסק בנושאים לקביעת מדיניות והתוויית קווי פעולה, מטרות ואסטרטגיה.

במקביל לבחירות לנשיאות, יבחרו החברים את יושבי-הראש והנציגים של שלושת המרחבים: ירושלים, תל-אביב והמרכז וחיפה והצפון; ואת נציגיהם בשלושת הסניפים: באר-שבע והדרום, נצרת והעמקים ונתניה-חדרה. ועדי המרחבים והסניפים נבחרים על-ידי רואי החשבון החברים באותם מרחבים או סניפים.

בעניין זה הוסכם בין שרייבר למנירב כי ברשימה המשותפת לוועד המרכזי יהיו 5 מועמדים שייצגו את קבוצת החשבים, מנהלי הכספים והשכירים, ולצד רואי החשבון נסטור שוורצברג ואריאל בנצקי מרשימת מנירב, יצטרפו לרשימה, בנוסף לחן שרייבר, עוד שני בכירים מרשימתו של שרייבר - מנחם שוורץ, לשעבר החשבונאי הראשי של בנק לאומי; וניקול מלכא, ראשת מערך הכספים של קבוצת רוביקון.

שרייבר מסר עוד כי הוא "מצטרף לעופר מנירב ותומך בבחירתו, לאחר שבשיחותינו הארוכות מצאתי חבר לדרך ושותף הרואה איתי עין בעין את צורכי המגזר שאותו אני מייצג. אני תומך בעופר מכיוון שהלשכה זקוקה בעת הזאת למנהיג שיוכל לעצור את ההידרדרות ולהשיב ללשכה את העוצמה, המעמד והחברים שהיו לה בעבר. עופר הוכיח בעבר את יכולתו להנהיג את לשכת רואי החשבון ולהוביל רפורמות מרחיקות לכת בלשכה, עם חזון ברור וללא חשש, ללא מורא וללא ניגוד עניינים".

רו"ח עופר מנירב מסר: "אני מאמין בייצוג ישיר. השכירים - חשבים, מנהלי כספים ומנכ"לים, אינם זקוקים למישהו שיעשה את העבודה בעבורם, הם יכולים ויודעים מה הם הצרכים שלהם טוב יותר מכל אחד אחר.

"אני מאמין שאין מתאים מרו"ח חן שרייבר להיות האדם שיוביל את הנושא בלשכה ובשמה. שרייבר הוא בעל ותק של 25 שנה במקצוע כמנהל כספים בחברות משמעותיות, ובשנים האחרונות בעלים של משרד ייעוץ בתחום ודירקטור במספר חברות ציבוריות.

"ב-6 השנים האחרונות שרייבר משרת כחבר בוועד המרכזי של לשכת רואי החשבון ומכהן כיו"ר של המועדון הפיננסי של הלשכה. שרייבר הקדיש את זמנו בשנים האחרונות לקידום מעמד המגזר שאותו הוא מייצג, ויהיה האדם שיוביל את הנושא בלשכה בשנים הקרובות".