סטנלי פישר: הפד לא יפעל לפני שהאינפלציה תעלה

סגן יו"ר הפד: "המצב המעניין שבו אנו נמצאים הוא שהתעסוקה התאוששה בקצב מהיר למדי ביחס לביצועים הקודמים אך עדיין האינפלציה נמוכה מאוד" ■ פישר ציין כי האינפלציה הנמוכה נובעת בעיקר מהמחירים הנמוכים של הנפט והמוצרים הגולמיים

סטנלי פישר / צילום: איל יצהר
סטנלי פישר / צילום: איל יצהר

הפדרל ריזרב מודאג מהאינפלציה הנמוכה ולא יפעל לפני שהאינפלציה תחזור לרמות נורמליות יותר - כך אמר היום (ב') סגן יו"ר הפד, סטנלי פישר, בראיון ל"בלומברג".

"המצב המעניין שבו אנו נמצאים הוא שהתעסוקה התאוששה בקצב מהיר למדי ביחס לביצועים הקודמים, אך עדיין האינפלציה נמוכה מאוד", לדברי פישר.

סגן יו"ר הפד אמר כאמור כי הבנק המרכזי לא יפעל לפני שהוא יראה את האינפלציה חוזרת לרמות נורמליות.

הכלכלה עדיין לא חזרה למצב נורמלי, אך אנו מקווים להחזיר אותה, אמר פישר. לדבריו, הוא מסכים לכך שהאינפלציה חייבת לעלות אך אינו מסכים עם יעד אינפלציה שנתי של 4%. נזכיר כי יעד האינפלציה של הפד עומד על 2% בשיעור שנתי. פישר ציין עוד כי הירידה באינפלציה נובעת בעיקר מהמחירים הנמוכים של הנפט והמוצרים הגולמיים. "הדברים הללו יתייצבו לבסוף כך שהאינפלציה לא תישאר נמוכה לעד".

עם זאת, הוא הוסיף כי "הדיסאינפלציה הגלובלית היא עניין שמטריד אותנו".

מרבית התחזיות בשוק צופות כי הפד יעלה את הריביות לראשונה מזה 8 שנים כבר בפגישת הריבית הבאה בספטמבר. דבריו של פישר מרמזים למעשה כי הבנק המרכזי של ארה"ב עלול לדחות את העלאת הריבית למועד מאוחר יותר.