איך מתמודדת נספרסו עם ריבוי קפסולות הקפה?

לפני 30 שנה שינתה נספרסו את שוק הקפה הביתי כשיצאה עם קפסולות למכונות קפה, אלא שלאחרונה פג תוקף הפטנט, והחברה נאלצת להתמודד עם מאות חקיינים בכל העולם ■ ז'אן מארק דוביזון, מנכ"ל נספרסו, מדבר בריאיון ל"פירמה" על ההתמודדות

מארק דוביזון / צילום: תמר מצפי
מארק דוביזון / צילום: תמר מצפי

40 מיליון דולר, זה השכר הפנומנלי שקיבל השחקן ג'ורג' קלוני כפרזנטור של נספרסו. לא מעט כוסות קפה זרמו בשנתיים שעברו מאז הפרסומים על אודות הסכום, וניתן להניח כי הוא גדל מאז, בהתאם, לטובת מי שמשמש כפנים של החברה ומוביל את הקמפיין הבינלאומי שלה זה עשור.

את הסכום הנאה שקיבל מנספרסו, השקיע קלוני על-פי עדותו ברכישת לוויין ריגול שריחף מעל סודאן. "רוב הכסף שעשיתי במודעות שימש לתחזוקתו של לוויין שצילם את אזורי הגבול בצפון ובדרום סודאן, כדי לתעד את מעשיו של עומאר אל-באשיר (הדיקטטור שלבסוף הואשם בפשעי מלחמה בבית הדין הבינלאומי בהאג - מר"ח)", אמר קלוני בראיונות. "הוא פרסם הודעה שאני עוקב אחריו ושאל איך הייתי מגיב אם מצלמה הייתה עוקבת אחריי לכל מקום. ובכן, ברוך הבא לחיי, אדוני פושע המלחמה. אני רוצה שהוא יקבל את אותה תשומת-הלב שאני מקבל. זו הגינות".

לפני כ-3 שנים נעצר קלוני בהפגנה מול שגרירות סודאן בוושינגטון ושוחרר לאחר מספר שעות. בניגוד להסתבכויות מתוקשרות של פרזנטורים של מותגים אחרים, מטייגר וודס ועד לאנס ארמסטרונג, מעצרו של קלוני לא פגע במותג, להפך. הוא רק הוסיף לו נקודות.

השמירה על החיבור ההדוק של נספרסו עם קלוני הגיעה השנה לפתחו של בית המשפט בישראל. אספרסו קלאב, המשווקת מכונות קפה הפועלות באמצעות קפסולות, יצאה בקמפיין עוקצני שבמרכזו נראה כפיל מהודר של קלוני כשהוא יוצא מבוטיק קפה, שלא מותיר מקום לפרשנות לגבי המסר: לא צריך לעשות עניין מקפה, להתהדר בחליפה ולהחנות את המרצדס כדי להגיע לבוטיק. נספרסו ישראל ביקשה לאסור את שידור הסרטונים, בטענה עח הם פוגעים בתדמיתה, ואף תבעה 200 אלף שקל מאספרסו קלאב. בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את הבקשה וחייב אותה לשלם לבאי-כוחה של הנתבעת.