"להיזהר מהשווקים המתפתחים. יש תלות גבוהה בסחורות"

כלכלני שרודרס: "השווקים המתפתחים תלויים מאוד בהתפתחויות בסין וגם במחירי הסחורות ויכולות לעבור שנים עד שהבעיות של חלק מהם ייפתרו"

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המיני-מפולת של סוף השבוע מסביב לעולם הקפיצה את מדדי התנודתיות (המכונים גם "מדדי הפחד") מסביב לעולם. הסיבה המרכזית - חששות מהמשך הדרדרות בכלכלת סין שתוביל את העולם כולו להאטה ואולי אף למיתון.

כלכלני חברת ההשקעות שרודרס ממליצים, בסקירה שפרסמו, להיזהר מאוד ואף להימנע כעת מהשקעות במניות בשווקים המתפתחים למרות שהערכות השווי של חברות רבות נראות כעת מפתות לאחר הירידות האחרונות.

"השווקים המתפתחים תלויים מאוד בהתפתחויות בסין וגם במחירי הסחורות ויכולות לעבור שנים עד שהבעיות של חלק מהם ייפתרו", נכתב בסקירה.

לגבי השקעה באגרות חוב בשווקים אלה הם כותבים כי "הפיחותים שנעשו במטבעות ושעדיין לא רואים את הסוף שלהם יביאו ככל הנראה לקפיצה ברמות האינפלציה ולכן גם בהפסדי הון מהשקעות באגרות חוב שאינן צמודות למדדי המחירים. גם כאן נדרשת זהירות".

המטבעות שהכי רגישים, לדעת כלכלני שרודרס, להעלאת ריבית של הפד והתחזקות הדולר הם הריאל הברזילאי, הלירה הטורקית והראנד הדרום אפריקאי. "אנו גם שליליים על מטבעות באסיה כגון הדולר הסינגפורי והוון הדרום קוריאני על רקע לחצים דפלציוניים באיזור".