מהדקים חגורות

"חיים על המשקל" בערוץ 10: האם יש באמת קיצורי דרך בדרך למשקל הרצוי?

שי פירון / צילום: דפי הירשפלד
שי פירון / צילום: דפי הירשפלד

"חיים על המשקל", יום ראשון 21:20, ערוץ 10

כבר הבעתי כאן את סלידתי מה"קונץ" הזה של ערוץ 10, שמעט אחרי שנגמרת סדרת הכתבות השבועית שלהם, אורזים אותה מחדש, מדביקים קטעים שנשארו על רצפת חדר העריכה והופ - מגישים לנו כאילו הייתה זו תוכנית חדשה.

יודעי דבר אולי מבינים שזהו חלק ממאמצי ההישרדות של הערוץ, שעדיין לא תמו. שאר הצופים עלולים להתאכזב. אך לא הפעם:

סדרת הכתבות של סמדר פלד, ששודרה לפני כמה שבועות במהלך החדשות, לא נאספה כאן לשעה ממוחזרת, אלא התמקדה בנושא אחד שהופך להיות טרנדי למדי: ניתוחי קיצור קיבה.

עם פרזנטורים מעולים כגון שר התחבורה ישראל כץ, השחקן הבולט דביר בנדק, מאמן הכדורגל רן בן-שמעון ושר החינוך לשעבר שי פירון, נדמה שעוד מעט יקיץ הקץ על הדיאטות "הישנות".

האמנם? הסרט של טליה פלד-קינן חושף כמה מקרים מוצלחים יותר ולעומתם מקרים שהסתיימו בנכות ואפילו במוות על שולחן הניתוחים. האם יש באמת "קיצורי דרך" בדרך אל המשקל הרצוי?

* ציון: 8

מי פנוי בברוקלין?

"טקסי ברוקלין", ימים ראשון עד חמישי 21:00, ערוץ 9

תכירו את ליאו רומבה, מהגר ממרסיי לניו-יורק ונהג מונית, שדרכו מצטלבת עם זאת של הבלשית סאליבן ממשטרת ניו-יורק, שרישיונה נשלל בשל שנהיגה פרועה. לה יש אקדח ותג, לו יש גלגלים - וביחד הם משלימים זה את זו.

אם הסיפור על נהג מונית צרפתי שעוזר לפענח פרשיות משטרתיות שונות נשמע לכם מוכר, זה לא במקרה: בית ההפקות של לוק בסון (מי שאחראי על "הכחול הגדול", "ליאון", "האלמנט החמישי" ועוד) הוא גם זה שיצר את "טקסי" - קומדיית הפעולה הצרפתית המצליחה והמוצלחת (וכשחושבים על זה שגם ברוס וויליס, גיבור "האלמנט החמישי", היה נהג מונית עתידני, מתברר כי לבסון יש כנראה קטע עם נהגי מוניות).

"טקסי ברוקלין" תשודר החל מהערב, עם אפשרות לצפייה באנגלית (עם תרגום לעברית), כחלק ממאמצי ערוץ 9 להוכיח את הרלוונטיות שלו לקהל רחב יותר מאשר ציבור דוברי הרוסית.

* ציון: 8