מגזין "לונלי פלנט": זה יעד התיירות האטרקטיבי בעולם

מתחם מקדשי אנגקור בקמבודיה נבחר למקום המסקרן בעולם מתוך רשימה של 500 אתרים ■ אלה שבחרו באתר כמספר 1 בעולם הגדירו אותו כפיסת גן עדן על פני האדמה

צ'ק אין, לונלי פלאנט, אנגקור קמבודיה / צילום: שאטרסטוק/ א.ס.א.פ קרייטיב
צ'ק אין, לונלי פלאנט, אנגקור קמבודיה / צילום: שאטרסטוק/ א.ס.א.פ קרייטיב

מגזין התיירות היוקרתי "לונלי פלנט" מסמן את יעד התיירות המסקרן והאטרקטיבי ביותר בעולם מתוך רשימה של 500 אתרים שונים בעולם - מתחם מקדשי אנגקור בקמבודיה.

המתחם נחשב לאוצר הגדול ביותר של ממלכת ההינדו, אשר התפרסה בעבר מבורמה דרך לאוס ועד דרום סין. אלה שבחרו באתר כמספר אחד בעולם הגדירו אותו כפיסת גן עדן על פני האדמה.

המקום נחשב לביתם של אלוהי ההינדו, כשהמקדשים בנויים מאלפי אבני חול המגולפות מהרצפה ועד התקרה והמעוטרות בסיפורי האגדות של הראמיאנה, המאהאבהאראטה והפוראנאס.

המקדשים, שנבנו בין השנים 879-1191, נבנו על-ידי המלכים של אותה תקופה ומהווים למעשה את אחד ממפגני הארכיטקטורה המרשימים ביותר של המין האנושי. אנגקור וואט הוא המקדש הגדול והמרכזי במתחם, והוא נבנה במאה ה-12 לכבודו של האל ההינדי וישו.

במשך שנים רבות נחשבה העיר לאבודה, עד שב-1860 גילה אותה מחדש חוקר צרפתי בשם הנרי מוהוט, ומשנת 1908 התנהל פרויקט לשיקום העיר הקדומה.

המקום הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, והוא כבר אינו סמוי מן העין. טיסות בינלאומיות מגיעות בסמוך לסיאם ריפ, ויותר ממומלץ להגיע ולבקר במקום.

אפשר גם לומר שכל מי שמהלך בין המבנים העתיקים והמופלאים האלה מרגיש קצת כמו אינדיאנה ג'ונס, ולא בכדי, אחרי הכול המתחם שימש כהשראה לסרטו המפורסם של הבמאי סטיבן שפילברג.