כך ניסתה רגב להעביר מיליונים למשרד פרסום - ללא מכרז

הקלטות שיחות של שרת התרבות והספורט עם יועציה הבכירים, שהגיעו לידי חדשות 10, חושפות כיצד פעלו במשרדה מאחורי הקלעים כדי לאשר בחירה במשרד הפרסום יהושע TBWA, ללא כל מכרז, עבור קמפיין בתחום התרבות

מירי רגב / צילום: איל יצהר
מירי רגב / צילום: איל יצהר

תחקיר חדשות 10 חשף אמש (א') כיצד ניסתה לכאורה שרת התרבות והספורט מירי רגב לתאם עמדות עם יועציה כדי לתרץ מדוע, בניגוד להמלצות המשפטיות, העבירה מיליוני שקלים לפרסומאי בכיר.

הקמפיין הפרסומי של משרד התרבות והספורט, "לא לדאוגוסט", בראשותה של רגב ובהפקתו של המשרד המוכר יהושע TBWA של רמי יהושע, יצא לדרך בטלוויזיה וברשת האינטרנט לפני שבועות אחדים. במרכזו של הקמפיין הצעה לספק להורים, המותשים מהחופש הגדול הבלתי נגמר, למצוא בקלות תעסוקה לילדים שבחופשה: הופעות, פעילויות ואירועי בידור לכל המשפחה.

זאת לא הפעם הראשונה שמשרד פרסום פרטי אחראי לקמפיין ממשלתי, אלא שלשם כך יש לעבור הליך של מכרז דרך לשכת הפרסום הממשלית, לפ"מ, ודרך המשרד הממונה. לא כך הפעם. יותר מ-2.5 מיליון שקל מכספי הציבור הועברו ישירות למשרד ללא כל מכרז, בלי הליך מסודר ובתהליך מאוד שנוי במחלוקת - בלשון המעטה.

השרה רגב מסרה בתגובה כי "כל ההליך מתחילתו ועד סופו אושר על-ידי המשפטנים של המשרד ובוצע כדין. נקודה".

ממשרד התרבות והספורט נמסר: "חלק הארי מתקציב הפרויקט ממומן ממשרד התרבות והספורט, וחלקו מהטוטו שתומך בקידום הספורט העממי ותכנית השיווק. משרד התרבות והספורט ביקש ממשרדי הפרסום ויחסי הציבור שעובדים עמו בשגרה רעיונות לשיווק הפרויקט. ההצעה שנמצאה הטובה ביותר הייתה הצעתו של הטוטו באמצעות משרד הפרסום רמי יהושע - ולכן הקמפיין נעשה על-ידי ספק זה.

"בקשר להקלטות: מדובר בסימולציית תקשורת. היה חשוב להיערך למסיבת העיתונאים ולהבהיר בה כי הכול נעשה כדין, לרבות אישורם של הגורמים המקצועיים והיועצים המשפטיים שאישרו את הפרויקט ודאגו להסדרת המימון. אין בסימולציה כדי ללמד על המציאות אלא על שאלות ותהיות שעלולות לעלות מצד כתבים".

מהטוטו נמסר בתגובה: "עלות אירועי הספורט העממי בפרויקט 'לא לדאוגוסט' היא 5 מיליון שקל מתוך העלות הכוללת בסך כ-15 מיליון שקל. הטוטו נענה לבקשת משרד התרבות והספורט לממן את הפרסום לפרויקט בסך של עד 2.5 מיליון שקל".