לאחר ההנפקה בגרמניה: ADO תחלק 850 מ' ש' לבעלי המניות

החלוקה, בדרך של רכישה עצמית של מניות החברה, אינה מקיימת את מבחן הרווח, ולכן ADO תפנה לבית המשפט כדי לאשר את הפחתת ההון

שלמה זוהר / צילום: איל יצהר
שלמה זוהר / צילום: איל יצהר

לאחר שהשלימה את הנפקת החברה-הבת והגדילה את כמות הכסף שבקופתה באמצעות הצעת מכר, מבקשת חברת ADO גרופ, הפועלת בשוק הנדל"ן של גרמניה, לאשר חלוקה של עד 850 מיליון שקל, בדרך של רכישה עצמית של מניות החברה. החלוקה אינה מקיימת את מבחן הרווח לפי חוק החברות, ולכן ADO תפנה לבית המשפט כדי לאשר את הפחתת ההון.

לצורך החלוקה נדרש גם אישור של מחזיקי איגרות החוב של ADO (סדרות ה', ו', ז'). החברה תציע להם פדיון מוקדם חלקי של האג"ח, בהיקף של 20% מסך יתרות האג"ח שבמחזור; החל ממועד החלוקה בפועל, שיעור הריבית השנתית של היתרה הבלתי מסולקת של כל סדרת אג"ח יעלה ב-0.2%; כמו כן, החברה תשמר רזרבה תזרימית פנויה של 80 מיליון שקל.

ADO נסחרת בבורסה בתל-אביב, ושווי השוק שלה הוא כ-1.5 מיליארד שקל. החברה היא חלק מקבוצת שיכון ובינוי של שרי אריסון, המחזיקה ב-39.4% ממניותיה. בעלי מניות נוספים הם קרן סטנהם (17.2%), הראל (11.1%), הפניקס (6.7%) ואיש העסקים עדי קייזמן, שבעבר היה בעל השליטה בחברה וכיום מחזיק 5.8% ממניותיה בשווי שוק של 85 מיליון שקל.

ADO גרופ מחזיקה ב-41% ממניות ADO Properties, שלפני כחודשיים הונפקה לראשונה בבורסה בפרנקפורט והשלימה גיוס של כ-1.7 מיליארד שקל. במסגרת ההנפקה מכרה החברה-האם ADO גרופ מניות, והסכום שבקופתה גדל ב-215 מיליון אירו ברוטו, לכ-1.1 מיליארד שקל.

לא יידרש עוד מימון

מכיוון שבקופת החברה-הבת, ADO Properties, יש כיום כ-200 מיליון אירו, נראה שבחברה-האם מעריכים שלא יידרשו להזרים לחברה-הבת מימון נוסף בטווח הקרוב, ולפיכך ניתן לבצע את החלוקה. ADO Properties מחזיקה כ-255 נכסי נדל"ן מניב בברלין, עיקרם למגורים.

בתוך כך, בשבוע שעבר אישרה אסיפת בעלי המניות של ADO גרופ את עדכון תנאי כהונתו של מנכ"ל החברה שלמה זוהר, וכן תיקון למדיניות התגמול של החברה. זאת למרות התנגדות של חלק מהגופים המוסדיים המחזיקים במניה, וביניהם פסגות, מיטב-דש ואנליסט. עדכון תנאי כהונתו של זוהר בוצעה על רקע מינויו לתפקיד משנה ליו"ר פעיל של החברה-הבת שהונפקה בגרמניה, והעלאת היקף משרתו מ-65% ל-75% (בכלל תפקידו בקבוצה). תנאי שכרו החדשים הם עלות שכר שנתית של 291 אלף אירו, ומענק שנתי של עד 181 אלף אירו בשנה בכפוף לעמידה ביעדים.