GE, דויטשה טלקום ו-JVP משקיעות בחברת סייבר מבאר-שבע

3 החברות הובילו השקעה של 7 מיליון דולר בסטארט-אפ Morphisec, שמפתח כלי מניעה וזיהוי התקפות על ארגונים

תחום הסייבר ממשיך למשוך עניין: חברת Morphisec מבאר-שבע הודיעה היום (ג') על גיוס של 7 מיליון דולר בהובלת קרן JVP, קרן ההשקעות של ג'נרל אלקטריק ודויטשה טלקום. משקיעים נוספים שהצטרפו לסיבוב הם Ourcrowd הישראלית ו-Portage Advisors. עד היום גייסה החברה בסך הכול 8.5 מיליון דולר.

חברת Morphisec הוקמה ב-2014 בחממת הסייבר של JVP בפארק ההיי-טק בבאר-שבע על בסיס מחקרים אקדמיים וטכנולוגיה מוגנית בפטנטים שמקורם באוניברסיטת בן-גוריון. מאחורי החברה נמצאים אנשים בעלי ניסיון רב בתחום אבטחת המידע: פרופ' יובל אלוביץ, ראש מעבדות הסייבר באוניברסיטת בן-גוריון; דודו מימרן, המנהל הטכנולוגי של מעבדות דויטשה טלקום בישראל; ומוטי גורי, חוקר בכיר במעבדות הסייבר באוניברסיטת בן-גוריון.

החברה פיתחה טכנולוגיה להגנה על ארגונים מפני מתקפות Zero Day באמצעות שימוש ברעיון של שינוי מבנה אפליקציות במרחב הזיכרון (פולימורפיזם - ומכאן שמה של החברה).

הטכנולוגיה מאפשרת לזהות את המתקפות בשלב מוקדם יותר מאי פעם, לחסום אותן ולהשיג מידע מדויק המהווה טביעת אצבע של התקיפות, מסבירים בחברה. הגיוס ישמש את Morphisec להשקת מוצר הדגל שלה ולהאצת הכניסה לשווקים חדשים, בעיקר באירופה ובצפון אפריקה.

"ההשקעה של JVP, ג'נרל אלקטריק ונצ'רס, דויטשה טלקום וקבוצות פיננסיות מובילות אחרות ממחישה את חשיבות פתרונות האבטחה הייחודיים שפיתחנו עבור ארגונים רבים ומגוונים, החל מתחנות קצה, שרתים, דרך Gateways ועד אבטחת ענן", אמר רונן יהושע, מנכ"ל מורפיסק. "אנחנו עדים להתעניינות גדולה במוצרי החברה מצד תאגידים וערוצי הפצה גלובליים, וההשקעה הנוכחית תאפשר לנו להאיץ את הטמעת מוצר הדגל שלנו ביעדים אסטרטגיים".

יואב צרויה, שותף ב-JVP, הוסיף כי "באמצעות שימוש בטקטיקה של פולימורפיזם הנהוגה על-ידי התוקפים נגד התוקפים עצמם, מורפיסק מספקת טכנולוגיה המשנה את כללי המשחק בתחום האבטחה בארגונים. לדברי צרויה, "השוק מוצף בטכנולוגיות ממוקדות לזיהוי התקפות, אלא ששיעורי הזיהוי הקיימים אינם ברמה גבוהה מספיק, דבר הגוזל מארגונים זמן רב ותקורה ניהולית משמעותית. הטכנולוגיה של מורפיסק מציעה את ההיפך המוחלט: היא מסוגלת למנוע מתקפות, להטעות את ההאקרים ולהודיע בזמן אמת כשמתקפה החלה ונוטרלה".

ברט מאי, ראש תחום המיזמים והפיתוח העסקי ב-GE דיגיטל, אמר כי "מורפיסק מסייעת לחברות שמפעילות ציוד תעשייתי רגיש ביותר לאבטח את הנכסים שלהן תוך פגיעה מינימלית בביצועים וללא הפרעות תפעוליות. אנחנו מתלהבים מההשקעה שלנו במורפיסק ומהחדשנות המוצר שלה".