עכברים התגלו על מדפי ביצים בשופרסל - שמאשימה את תנובה

לקוח גילה את הזוועה, אך בשופרסל לא מתבלבלים ומאשימים את תנובה ■ שופרסל: "עשינו תחקיר, וזה לא בא מאיתנו. זה משהו נקודתי" ■ תנובה: "צר לנו ששופרסל בוחרת להטיח בספקים את בעיות ההגיינה של הסניף"

העכברים בין קרטוני הביצים / צילום: ג' - לקוח הסניף
העכברים בין קרטוני הביצים / צילום: ג' - לקוח הסניף

מאין הגיעו גורי עכברים חיים אל מדף הביצים בסניף של רשת שופרסל? ג', שהגיע לערוך קניות ביום חמישי האחרון בסניף שופרסל דיל בישפרו סנטר במודיעין, נדהם לגלות בין מדפי הביצים מספר גורי עכברים חיים. לצדם ניצבו קרטוני הביצים המכורסמים.

"הגעתי לאזור הביצים והסתכלתי על הדבר המוזר הזה", מספר ג' ל"גלובס". "שאלתי מישהו שעמד לידי 'מה זה?', והוא אמר לי 'אלה ולדות של עכבר'. הם זזו. צילמתי ושלחתי את התמונה לעובדת בשופרסל שאני מכיר, וכתבתי לה: 'תראי מה נולד לכם בסניף'. במקביל ניגשתי לאחראית משמרת והתלוננתי. היא חייכה אליי. שאלתי אותה: 'מה מצחיק?'. היא ענתה לי: 'בסדר, נטפל בזה'".

לדברי ג', מיד לאחר מכן הגיע עובד ניקיון של הסניף לטפל בעניין. "ניגשתי אליו וראיתי שהוא שם קרטוני ביצים מלפנים, כדי שלא יראו את הוולדות של העכברים. הוא טען שהוא מסדר. אמרתי לו שיעיף את זה. רק אז הוא לקח את כל העגלה למחסנים, ניקה, ולאחר מכן החזיר את הביצים".

ברשת שופרסל אומרים כי בעקבות התלונה הם ערכו תחקיר כדי להבין מהו מקור העכברים. בראשית השבוע התקשר מנהל הסניף לג' כדי לפרט בפניו את הממצאים.

לדברי ג', "מנהל הסניף התקשר אלינו ואמר שהם עשו תחקיר, וזה הגיע מתנובה. הוא טען שתנובה אשמים. נטען שהיה מחסור בביצים, והם היו בלחץ להכניס את הקרטונים. אני לא קונה את זה. למה שעכבר יגיע בתוך תא קירור? הסניף נפתח בשמונה בבוקר, ואני הגעתי בעשר. כשהגעתי, חצי מהלול (המתקן שבו מאוחסנים הביצים, א' ח') היה ריק. העכברה המליטה את הגורים האלה בשופרסל. רואים שהם אדומים ושהם הומלטו אולי שעה לפני".

מנהל הסניף הציע גם פגישה. "אמרתי להם שהייתי לקוחה שלהם הרבה מאוד שנים, אבל אני כבר לא", מספרת רעייתו של ג', שמיהרה להעלות את התיעוד הקשה לפייסבוק.

העכברים בין קרטוני הביצים / צילום: ג' - לקוח הסניף
 העכברים בין קרטוני הביצים / צילום: ג' - לקוח הסניף

"משהו נקודתי"

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, מסר: "עשינו תחקיר, וזה לא בא מאיתנו. זה הגיע משטח ביצים, וכיוון שהיה לחץ בנושא הביצים (מחסור בביצים, א' ח'), העגלה הוכנסה כמו שהיא לסניף, והדבר נמצא. לצערי, זה מקרה פשוט שקרה אצלנו ויכול לקרות בכל מקום. זה משהו נקודתי. דיברנו עם אותו ספק רלוונטי. אין מה לעשות עם זה. זה סניף שעבר שדרוגים וניקיונות. אלה דברים שמגיעים מהטבע וממחסנים. זה יכול להגיע מדי פעם. זו חנות מבריקה, נהדרת ומטופחת".

- תנובה הודו שזה הגיע מהם?

"ברגע שזה ירד מהיד שלו, הספק אף פעם לא יודה שזה מאצלו".

משרד הבריאות מצדו מזהיר מפני צריכת ביצים ששהו במחיצת עכברים. לדברי המשרד, "אם יש הפרשות עכברים על הביצים, תיתכן העברת מחלות זיהומיות, ולכן לא מומלץ לצרוך אותן".

מתנובה נמסר בתגובה: "הטענה של שופרסל נטולת כל בסיס עובדתי. משלוחי הביצים של תנובה מתקיימים תחת תנאי קירור ובקרת איכות שלא מאפשרים תקלות כאלה. יתרה מכך, עובדי שופרסל בדקו בדיקה כפולה את המשלוח וחתמו על תקינותה בעת קבלת המוצרים. בנוסף, המוצרים שנמצאים בעגלות של תנובה מפורקים ידנית לסטנד של הסניף. לכן תמוה כיצד מראה כזה חמק מעיני הסדרנים של שופרסל.

"בבדיקת התמונות על-ידי שני וטרינרים שונים, לפי מראה וצבע הוולדים, ניכר כי הם צעירים ובני שעות ספורות לכל היותר, ומכאן שבלתי אפשרי כי הנ"ל נולדו לפני הגעת הביצים לסניף. לא אפשרי שוולדים אלה כרסמו את דרכם מתוך קרטון הביצים החוצה, מאחר שלאור גילם הצעיר אין בכוחם לעשות זאת.

"אנו דוחים את תוצאות ה'תחקיר' של שופרסל, עליו שמענו לראשונה מהתקשורת. צר לנו שאת בעיות ההגיינה של הסניף - שופרסל בוחרת להטיח בספקים שלה".