הכירו את הישראלית שעוזרת לחברות לעקוף הבנקים

כשהייתה בברצלונה היא שמעה על חברה פיננסית שעניינה אותה - ותוך שבוע עבדה שם ■ כעת, קרן ליכט, מנכ"לית קנטוקס ישראל, פותחת את השוק בארץ לפלטפורמה המקוונת שתאפשר לחברות לעקוף את הבנק ולהחליף מט"ח

קרן ליכט / צילום: איליה מלניקוב
קרן ליכט / צילום: איליה מלניקוב

לעתים מזדמן לנו לפגוש אנשים שמעלים אצלנו שאלות ותהיות בנוגע לעצמנו, לבחירות שאנחנו עושים, להחלטות שאנחנו לוקחים, שאלות הנוגעות בעיקר לפחד ולהתמודדות אתו: האם יש בנו אומץ לצאת מאזור הנוחות ולפעול בכל הכוח לממש את הדבר הזה שאליו אנו כמהים, הדבר שעליו אנו חולמים.

כזה היה המפגש שלי עם קרן ליכט, 33, אפופת העדינות והשקט שמסתירים את הנחישות והתעוזה שיש בה. בינואר היא יזמה את פתיחת הסניף הישראלי של חברת קנטוקס האירופית, סטארט-אפ טכנולוגי-פיננסי שמאפשר לחברות להחליף ביניהן מט"ח, ומונתה למנכ"לית שלו. עד לפני עשור היא עוד צעדה על מסלול הדוגמנות והופיעה במדורי הרכילות, וכיום היא נמצאת על קו ברצלונה ישראל, וצועדת על מסלולים אחרים לגמרי.

לברצלונה הגיעה 'כדי לחשוב'. אצלה זה אומר להשלים לימודי תואר שני במינהל עסקים. "עבדתי בבנק לאומי בחדר עסקאות שש שנים והחיים שלי היו מאוד שגרתיים. לא ראיתי את עצמי נשארת בבנק עד הפנסיה, אבל לא ידעתי איך ומה במקום. הלו"ז שלי היה עמוס ולא היה לי זמן לעצמי בכלל. רציתי לעשות הפסקה, והפסקה מבחינתי לא הייתה באשרם בהודו, אלא לימודים בחו"ל. הרגשתי תקועה, אז יצאתי מהבועה לרגע כדי להשקיף מהצד ולהבין איפה החיים שלי".

במהלך הלימודים הבינה שהיא עוד לא רוצה לחזור למקום הנוח והמוכר שמחכה לה בארץ, והחלה לחפש סיבות להישאר. והיא גם מצאה. "אחד החבר'ה מהלימודים שהכיר את הרקע שלי, הסב את תשומת לבי לחברה מעניינת. התחלתי לקרוא עליה והבנתי שזה הדור הבא של התחום שלי. הכול הולך לכיוון אונליין, היום המסחר ברובו הוא בטלפון. מהתחקיר שעשיתי גם הבנתי שאני מזדהה עם הערכים של החברה, כמו שקיפות והוגנות. בתחום המסחר יש הרבה פעמים מידע שהוא חבוי, לא גלוי ללקוחות, וכאן הכול מופיע בצורה שקופה. רציתי לראות את עצמי בחברה כזו".