אלביט הדמיה: רכישת עצמית של אג"ח ב-50 מיליון שקל

במקביל, פרעה אלביט לבנק הפועלים קרן הלוואה של 10 מיליון שקל מתוך חוב של כ-160 מיליון שקל

רון הדסי / צילום: תמר מצפי
רון הדסי / צילום: תמר מצפי

עוד בטרם הוכרע המאבק על השליטה בחברת ההחזקות אלביט הדמיה בין שתי קרנות הגידור האמריקאיות יורק ו-DK, החליט היום (ב') דירקטוריון החברה לצאת בתוכנית לרכישה עצמית של אג"ח בהיקף של עד 50 מיליון שקל.

במקביל, פרעה אלביט לבנק הפועלים קרן הלוואה של 10 מיליון שקל מתוך חוב של כ-160 מיליון שקל. מאז יצאה אלביט הדמיה   מהסדר חוב בפברואר 2014, נסחרות בבורסה שתי סדרות של החברה: ח' במח"מ של 2.4 שנים בעלת בטוחות וט' במח"מ של 4.1 שנים שאינה כוללת בטוחות ושהריבית בה נצברת לסוף התקופה.

באלביט מתכוונים לתת עדיפות לרכישת אג"ח ח' הקצרה יותר, שנסחרת כיום במחיר של 86 אגורות (לעומת ערך פארי של 101.7 אגורות) ומשקפת תשואה שנתית לפדיון של 14% (לעומת תשואה של 27% באג"ח ט'). החברה מחזיקה כיום בכ-120 מיליון שקל במזומן (לא כולל פיקדונות משועבדים).

רון הדסי, יו"ר אלביט הדמיה הנתמך בידי קרן יורק, ציין כי "מאז השלמת הסדר החוב של החברה נעשו פעולות רבות לייצוב מצבה, לרבות מימוש נכסים, גיוסי הון, השלמת הסדר החוב בפלאזה סנטרס, וצמצום דרמטי בעלויות ההנהלה. לאחר השלמת פעולות הללו, פונה אלביט לטפל בהקטנת היקף המינוף של החברה. מימוש התוכנית לרכישה עצמית של אג"ח יפחית את היקף החוב בחברה ויאפשר לה להשביח את הנכסים שבבעלותה".