ארה"ב: הפרסום בדיגיטל זינק ב-19% ל-27.5 מיליארד דולר

זאת במחצית 2015 לעומת התקופה המקבילה אשתקד ■ מגזרי הקמעונאות, השירותים הפיננסיים והרכב ממשיכים להוביל בהוצאות הפרסום

פרסום דיגיטלי אייפד טכנולוגיה / צילום: shutterstock
פרסום דיגיטלי אייפד טכנולוגיה / צילום: shutterstock

הכנסות הפרסום הדיגיטלי בארה"ב זינקו ב-19% ל-27.5 מיליארד דולר ב-6 החודשים הראשונים של 2015 - שיא שהוא בבחינת אבן-דרך לתעשייה מאז החל Interactive Advertising Bureau במעקב אחר הנתונים לפני קרוב ל-20 שנה.

ההכנסות מפרסום באינטרנט ברבעון השני קפצו ב-22.5% ל-14.3 מיליארד דולר, לעומת 11.7 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2014 - כך על-פי דוח שפרסמה אתמול (ד') IAB, ושהוכן בידי PwC.

המפרסמים המשיכו להשקיע בפרסום בסלולר, וההכנסות עלו ל-8.2 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2015 - עלייה של כ-54% מ-5.3 מיליארד הדולר, שדווחו במחצית הראשונה של 2014. הפרסום בסלולר מהווה כעת 30% מסך הכנסות הפרסום הדיגיטלי.

גם הפרסום במדיה החברתית ממשיך לרשום צמיחה, וההכנסות הגיעו ל-4.4 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2015 - גידול של 51% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הפרסום במדיה החברתית כוללות אתרים כגון פייסבוק וטוויטר וכן אתרי הימורים מקוונים על גבי פלטפורמות מדיה חברתית ואפליקציות.

מגזרי הקמעונאות, השירותים הפיננסיים והרכב ממשיכים להוביל בהוצאות הפרסום.

"אנחנו עדים לשינוי אדיר בהתנהגות הצרכנים, ולהיווצרותו של הצרכן המחובר תמיד", אמר דייויד סילברמן, שותף ב-PwC. "כתוצאה מכך, אנחנו רואים שהמדיה החברתית ממשיכה להזין את צמיחת הפרסום הדיגיטלי, בייחוד בתחומי הניידים והווידיאו".

הווידיאו הדיגיטלי, אחד מאמצעי הפרסום באתרי אינטרנט, הגיע ל-2 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2015 - עלייה של 35% מ-1.5 מיליארד הדולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות מפרסום בתוצאות חיפוש העפילו לרמה דו-ספרתית וחצו את רף 10 מיליארד הדולרים - עלייה של 11% מ-9 מיליארד הדולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בנוסף לכך המשיכו אותם שלושת המגזרים - קמעונאות, שירותים פיננסיים ורכב - להניב קרוב ל-50% מסך הכנסות הפרסום. הקמעונאות מחזיקה במקום הראשון עם 22%, והשירותים הפיננסיים והרכב במקום השני עם 13% כל אחד.

הריכוזיות בפרסום המקוון לא השתנתה, ו-10 החברות המוכרות פרסומות המשיכו להניב 72% מסך ההכנסות במחצית הראשונה של 2015 - עלייה של 1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

"צמיחת הכנסות הפרסום באינטרנט מהירה יותר מאשר אי-פעם בעבר, מכיוון שהמפרסמים ממשיכים להשקיע בדרכים חדשות להגיע לצרכנים", אמרה שריל מיין, סמנכ"לית בכירה למחקר, ניתוח ומדידה ב-IAB. "קהלי היעד משנים במהירות את הרגלי המדיה והקנייה שלהם והפכו את המדיה הדיגיטלית והמכשירים הניידים לחלק אינטגרלי מחייהם".

פרסום דיגיטלי בארהב
 פרסום דיגיטלי בארהב