מנכ"ל WPP מרטין סורל: "הפעילות שלנו בארה"ב מתחזקת"

קבוצת הפרסום הגדולה בעולם רשמה רבעון חיובי

מרטין סורל / צילום: רויטרס
מרטין סורל / צילום: רויטרס

ההכנסות בארה"ב, שעלו ב-6.8% ברבעון השלישי, סייעו לקבוצת הפרסום הגדולה בעולם, WPP, לרשום עלייה גלובלית של 3.3% בהכנסות. הקבוצה דיווחה כי הפעילות ברבעון הסתכמה ב-4.49 מיליארד דולר - עלייה של 5.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בשיחה עם אנליסטים אמר מנכ"ל הקבוצה, מרטין סורל: "אם מסתכלים על הדפוס של הפעילות, אז החודשים יולי ואוגוסט היו טובים, ספטמבר היה חלש יותר".

לגבי ההתחזקות של הפעילות בצפון אמריקה אמר סורל כי "ההתאוששות בארה"ב נמשכת, אך היא לעתים איטית. יש פחות תיירים, בשל התחזקות הדולר, וגם פחות צריכה במישור המקומי, אך זה נשאר עדיין שוק חזק".

באזורים אחרים בעולם לא נרשמו שינויים משמעותיים בביצועים. בבריטניה נרשם גידול של 1.1% בהכנסות, ובשאר האזורים נרשמה עלייה של 2.9% בהכנסות.

לגבי מדינות ספציפיות אמר סורל כי הודו ממשיכה לרשום התחזקות, אך ששאר מדינות ה-BRIC - ברזיל, רוסיה וסין - נשארו מאחור.

לגבי השוק כולו הדגיש סורל כי הנושאים המרכזיים שמעסיקים היום אנשים שיווק ופרסום הם טכנולוגיה, דאטה ותוכן; ועל-פי היכולות בתחומים הללו, לקוחות בוחרים לאיזה משרד פרסום לפנות.

סורל הוסיף כי הוא מרגיש שהלקוחות אינם ששים לבצע מהלכי שיווק נועזים, וזאת נוכח אי-היציבות הגלובלית. לדבריו, חברות גדולות חוששות מהשינויים בשווקים ואינן רוצות לבצע מהלכים בהשקעה גדולה.