נתניהו: החלטת ממשלה לפיתוח חריש תוך 3 שבועות

בישיבה מיוחדת שנערכה בעיר חריש אמר רה"מ כי "אנחנו בונים עיר ואם בישראל, זו תהיה מודיעין החדשה" ■ שר האוצר כחלון הצהיר: "בעשור הבא תקום על אדמות תע"ש עיר השרון"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום (ג') כי תוך שלושה שבועות יגיש משרדו הצעת החלטה הנוגעת לעיר חריש. הדברים נאמרו בישיבה מיוחדת שנערכה בעיר החדשה היום תחת הכותרת ישיבת הסרת חסמים. בדיון השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, שר התחבורה ישראל כץ, שר הפנים סילבן שלום ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט שקיימו גם סיור בעיר שהלכת ונבנית בימים אלו.

כאן המקום להזכיר כי כבר למעלה משנה ממתין ראש המועצה בחריש, יצחק קשת, להחלטת הממשלה האמורה, שהייתה אמורה לעלות כבר בקבינט הדיור בימיו של יאיר לפיד כשר אוצר. החלטה זו אמורה להעניק לעיר תקציבים הדרושים לפיתוח התשתיות לקראת אכלוסה הצפוי.

"המטרה לפתור כאן שתי בעיות הכרחיות שחייבים לפתור אותן", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבה, "גם תחבורה וגם מעונות יום, וכמובן דברים אחרים שקשורים בפיתוחה של העיר. כרגע המטרה שלנו היא להקדים את הפיתוח על הביקוש אבל כרגע הביקוש מקדים את הפיתוח, ואנחנו נדביק את הפיתוח לביקוש ואולי אפילו גם נעבור אותו במהרה".

ראש הממשלה המשיך ואמר: "אנחנו בונים עיר ואם בישראל, זו תהיה מודיעין החדשה. הקצב של הבנייה מתחרה בקצב ההתעניינות, ואנחנו נקדים את קצב הבנייה, נקבל את ההחלטות הדרושות כי אנחנו בתנופת בנייה גדולה מאוד. אני בא עכשיו מעפולה עם שר האוצר ושר השיכון והבינוי. אנחנו מכסים את כל הארץ בפרויקטים מגוונים של בנייה, שיוסיפו עשרות אלפי דירות חדשות כחלק מהמחויבות שלנו לטפל בבעיית השיכון, אבל לא רק לטפל בה אלא באמת להזניק את מדינת ישראל מעלה מעלה. לבנות עיר חדשה זו גם אמירה ציונית וגם אמירה ביטחונית, כי אנחנו בעצם אומרים לאויבינו: 'לא תוכלו לנו'. אתם רוצים לעקור אותנו, אתם רוצים לייאש אותנו, ואנחנו כמובן, בדרכנו כבר מאה שנים, שוברים את גלי הטרור ובונים את ארצנו, ועיניכם רואות את התנופה הזאת".

שר האוצר משה כחלון שהשתתף גם הוא בישיבה ובסיור בעיר אמר: "בשנות ה-90 קמה מודיעין, בעשור הנוכחי חריש ובעשור הבא תקום על אדמות תע"ש עיר השרון. הקמת חריש היא אינטרס לאומי. בכל מה שקשור לנושא התקציבי משרד האוצר לא יהווה מחסום ויקצה את כל המשאבים הנדרשים לפיתוח העיר. תוך מספר שנים יאכלסו את חריש עשרות אלפי תושבים ואנחנו צריכים לדאוג שיהיו להם תשתיות ראויות. אנחנו מתכוונים להפעיל את תכנית מחיר למשתכן גם בחריש ולהקצות לה מספר משמעותי של יחידות דיור. גם כאן אלפי זוגות יוכלו ליהנות מהנחה של מאות אלפי שקלים ברכישת דירה, זאת תהיה עיר של צעירים".

גם שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, התייחס במהלך הביקור בעיר לחסמים ואמר: "ישנם אתגרים רבים העומדים בפנינו במהלך בנייתה של עיר חדשה. אנחנו נתמודד עמם באופן מסודר ושיטתי, בכל תחום ותחום. המתווה אשר הוצג על ידינו לאישורו של שר האוצר מצביע על הפוטנציאל הרב הטמון בבניית העיר".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אשל ארמוני הוסיף לדברי השר ואמר: "משרד הבינוי והשיכון מוביל את פיתוח העיר חריש, ותוך שלושה שבועות תוגש הצעת מחליטים לממשלה, שתכלול תקציבים עבור כלל הנושאים הדרושים, הן לפיתוח תשתיות, הן למבני ציבור, הן לחינוך והן לתשתיות עיר חכמה. הדברים נעשים בשיתוף מלא עם שאר המשרדים וברוח גבית מלאה משר האוצר, ויתר השרים הנוגעים לדבר".