פרופ' רוטשטיין יגיע להדסה בינואר - בלי התנאים שהציב

פרופ' רוטשטיין יחל את תפקידו כמנכ"ל הדסה בראשית ינואר 2016, ללא חל"ת ובלי עסקת טיעון בהליך המשמעתי נגדו

פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: אוריה תדמור
פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: אוריה תדמור

דירקטוריון המרכז הרפואי הדסה והנהלת משרד הבריאות הודיעו היום (ה') רשמית כי מנכ"ל המרכז הרפואי שיבא (תל השומר), פרופ' זאב רוטשטיין, יחל את תפקידו כמנכ"ל הדסה בראשית ינואר 2016. המינוי זכה לאישור היועץ המשפטי לממשלה כבר לפני חודשיים למרות שהצביע על קושי בהיבט המשפטי והציבורי, אולם התעכב דווקא לאור התנאי שהציב רוטשטיין בעצמו: לקבל את התפקיד רק אם ההליך המשמעתי נגדו ייסגר.

ל"גלובס" נודע, כי פרופ' רוטשטיין וגורמים מטעמו ניהלו מאחורי הקלעים מגעים לעסקת טיעון מול נציבות שירות המדינה, זאת אף שרוטשטיין הצהיר בעבר כי הוא מעדיף "ללכת בראש זקוף אל הגרדום" מאשר לחתום על עסקה כזו. בסופו של יום המגעים לא הבשילו, שכן רוטשטיין לא הסכים ככל הנראה להודות בסעיפים הקושרים אותו ישירות לעידוד ניתוחים קוסמטיים פרטיים בשטח תל השומר (פרשת "קלאס-קליניק"), זאת על חשבון שעות העבודה הרגילות ובאמצעות משאבים ציבוריים - הן מבחינת תשתיות והן מבחינת כוח האדם. בנוסף, ובגיבוי תקיף מצד היועץ המשפטי לממשלה, לא אושר לרוטשטיין לעבור להדסה במסגרת חופשה ללא תשלום (חל"ת), ועל כן הוא נדרש לפרוש משירות המדינה לפני מעברו להדסה. רוטשטיין, על פי הערכות, העדיף לצאת לחל"ת כדי לשמור לעצמו מידה של גמישות שתאפשר לו לחזור לשיבא אם הדברים לא יעלו יפה בהדסה, וכדי לדאוג מקרוב לכך שפרופ' יצחק קרייס, לשעבר קצין רפואה ראשי בצה"ל, שרוטשטיין מטפח בשנה האחרונה, יתמנה למחליפו.

"אני בטוח שפרופ' רוטשטיין הוא האדם הראוי ביותר לתפקיד בשל כישוריו וניסיונו הרב במהלך השנים במערכת הבריאות", אמר היום שר הבריאות יעקב ליצמן, שהצליח להשלים את המהלך הזה למרות התנגדות נחרצת מצד שורה של גורמים במשרד המשפטים, במשרד האוצר, בנציבות שירות המדינה ובמערכת הבריאות. "נעשה הכל כדי שיצליח במשימה החשובה להצעיד את הדסה לשגשוג ולהצלחה, לטובת ציבור החולים", הוסיף ליצמן. שר הבריאות הביע תקווה כי המינוי של רוטשטיין יתרום לשינוי במצבו של הדסה, ושיביא את המרכז הרפואי למה שהיה בעבר ולמה שהוא צריך ויכל להיות בעתיד, "בעזרת השם".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "בתי החולים של הדסה היו תמיד וימשיכו להיות מאבני היסוד של מערכת הבריאות בישראל ואנו נפעל ביחד עם המנכ"ל הנכנס והצוות הניהולי להמשך צמיחתו והתפתחותו של בית חולים".

דירקטוריון הדסה, בראשות ארז מלצר, סיכם לאחרונה את פרטי ההעסקה של פרופ' רוטשטיין, שכוללים חוזה לארבע שנים. לפי בדיקת "גלובס", שכרו של רוטשטיין יהיה זהה למנכ"לים הקבועים האחרונים של הדסה, כלומר כ-100 אלף שקל ברוטו בחודש. רוטשטיין השתכר בשיבא כ-91 אלף שקל ברוטו בחודש, אולם שכרו הקובע לפנסיה היה נמוך משמעותית. לפי שעה, אין מניעה בחוזה העבודה מהמשך העסקתו של פרופ' רוטשטיין במקביל כיועץ של חברת הביטוח מנורה וסוכנות הביטוח מדנס.

היו"ר מלצר אמר היום: "ברצוני לברך את פרופ' רוטשטיין על החלטתו להתגייס למשימה הלאומית החשובה של המשך חיזוק ופיתוח בית החולים הדסה כמרכז הרפואי המוביל בישראל ברפואה, הוראה ומחקר. אין ספק כי דרוש לביה"ח מנכ"ל קבוע ואנו משוכנעים כי פרופ' רוטשטיין מביא עימו את הניסיון ואת הידע הדרושים לתפקיד". נשיאת ארגון נשות הדסה, מרסי נתן, הוסיפה: "הגעתו של פרופ' רוטשטיין, יחד עם הצוות המצוין שכבר נמצא בביה"ח, היא צעד חשוב בתהליך ההבראה עליו אנו עמלים מדי יום". נתן ומלצר הודו לפרופ' תמר פרץ על עבודתה בשנה וחצי האחרונות שבהן שימשה ממלאת מקום המנכ"ל.