הוט למועצת הכבלים: אין לך סמכות למנוע העלאות מחיר

המועצה בתגובה: יש לנו סמכות; לא תכפו עלינו לוחות זמנים מתי לקיים דיונים ■ הוט: אין לנו תיאום מול yes, כי היא מעלה מחירים רק ב-VOD, ואנחנו מעלים לכל הלקוחות פרט לאלה שבמבצע

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

חברת הוט קוראת תיגר על החלטתה של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, שהורתה לה ולחברת yes להקפיא את העלאת המחירים שעליהן דיווחו. במכתב ששלחה הוט באמצעות עורכי דינה היא מציינת כי הנזקים שייגרמו לה כתוצאה מההחלטה כבדים וירבצו לפתחה של המועצה.

במכתב ששלחו עורכי הדין של הוט, אסתי שטרנבך ורונן פיינגולד ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, הם כותבים כי למועצה אין סמכות חוקית לעכב את עדכון המחירים, וכי רישיון החברה אינו מחייב קבלת אישור מראש ממנה להעלאת מחיריה.

עוד טוענת הוט כי היא חייבת על-פי רישיונה לעדכן את מועצת הכבלים בלוחות הזמנים של העדכון המתוכנן, ולמועצה יש ברירת מחדל להתערב רק אם קמה עילה מפורטת.

לדברי הוט, רק יו"ר המועצה ומנכ"ל משרד התקשורת יכולים ביחד לקבל החלטה מנומקת על עצירת עדכון מחירים, או לשר התקשורת אחרי שנועד במועצה, ולכן בן-חי-שגב לא יכולה להחליט שהיא מעכבת את העלאת המחירים עד לדיון במועצה או עד שרשות ההגבלים תבדוק חשד לתיאום מחירים, ולהחלטתה אין תוקף חוקי.

עוד צוין כי בניגוד למה שטוענת יו"ר המועצה, אין כל אפליה בהעלאת המחירים בין הלקוחות שלה, וגם לא נעשה כל תיאום מול yes בעניין, שהרי yes מעלה את מחיר שירות ה-VOD, ואילו הוט מעלה מחירים לכל לקוחותיה למעט אלה שבמבצע.

בהמשך לזאת, ולמרות שהיא לא מקבלת את טענת האפליה, מעדכנת הוט את המועצה בכך שהיא מעלה את המחירים באופן הבא: עדכון אחיד של מנויי הטריפל בשיעור של 4.2%, עדכון בשיעור אחיד של כל מנויי הדאבל (אינטרנט וטלפוניה) בשיעור של 4.8% ועדכון בשיעור אחיד של 6% לכל מנויי הטלוויזיה.

בנסיבות אלה, טוענת הוט, ברור כי טענת האפליה אינה יכולה להוות עוד עילה לעיכוב העדכון או לקיומו של דיון במליאת המועצה.

גם המשך ההחלטה לעכב את העדכון עד לבירור ברשות ההגבלים בחשד לתיאום בין הוט ל-yes אינו מקובל על הוט, והיא כותבת כי מדובר בחוסר סמכות ובאי-סבירות קיצונית. לטענתה, אין כל הצדקה לכרוך בין עדכון המחירים בפועל לבין הבדיקה שיו"ר המועצה מבקשת כי תתבצע בידי רשות ההגבלים, אשר ידוע שאין לה גבולות של לוחות זמנים.

הוט מסיימת את מכתבה בדרישה ממועצת הכבלים והלוויין להתכנס מחר (ה') אם היא רוצה לקיים דיון בנושא, ומבקשת לאפשר לה להופיע בפני המועצה, היות וכל עיכוב מסב לה, לטענתה, נזקים כספיים.

המועצה: "סמכות מלאה"

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר בתגובה: "יו"ר מועצת הכבלים והלוויין פעלה בסמכות מלאה, כפי שזו מוגדרת בסעיף 45.3 לרישיון ההפעלה של הוט, בו נכתב במפורש כי ליו"ר המועצה ולמנכ"ל משרד התקשורת יש סמכות להורות להוט לבטל מחירון של מבצע.

"יש להדגיש כי יו"ר המועצה לא הורתה להוט ול-yes לבטל את העלאות המחיר שתכננו, אלא הקפיאה אותה, כיוון שבדעתה לקיים דיון רחב במועצה, במסגרתו תוצג גם עמדת הממונה על ההגבלים העסקיים, שתידון בפני מליאת המועצה. יו"ר המועצה דוחה על הסף את הניסיון של חברת הוט לכפות על הרגולטור לוחות זמנים ודרכי פעולה".