פולקסוואגן מציגה: נמצא פתרון לבעיית הזיהום ברכבים

זה התיקון שיבוצע ב-11 מיליון כלי רכב מסביב לעולם: פולקסוואגן חושפת - כך נפתור את משבר מנועי הדיזל ברכבי הקונצרן שמטלטל את עולם הרכב

סוכנות פולקסווגן בארה"ב / צילום: רויטרס
סוכנות פולקסווגן בארה"ב / צילום: רויטרס

פולקסווגן הכריזה על פתרון לבעיית הזיהום במנועי הדיזל שנודעה בשם "דיזלגייט". היצרן הגרמני הציג בפני הרשויות בגרמניה את הפתרון הטכני למנועי דיזל מדגמי אי 189 בנפח 1.6 ו-2 ליטר כאשר במנוע הקטן יותקן מעין מסנן נוסף שנקרא פלאו טרנספומר וגם תעודכן גרסת התוכנה של מחשב המנוע כאשר משך התיקון הוגדר כשעת עבודה ואילו במנוע הגדול יבוצע עדכון תכנת מחשב מנוע בלבד ושם יימשך התיקון 30 דקות בלבד.

דברי פולקסווגן, התיקון יבטל את עודף זיהום האוויר ויחד עם זאת לא ישנה את רמת צריכת הדלק של המנועים. התיקונים יבוצעו ב-11 מיליון כלי רכב החל מחודש ינואר 2016. ומה באשר למנועים בנפח 1.2 ליטר? בפולקסווגן יטפלו במנועים אלה בשלב הבא בשבועות הקרובים מאחר ועיקר הבעיה נמצא במנועים האחרים אולם הפתרון הטכני כבר נמצא בשלבי גיבוש אחרונים.

פולקסווגן איננה מגדירה את התיקון הזה כריקול מאחר ולדבריה לא מדובר בסוגיה בטיחותית. עוד מוסיפים בפולקסווגן כי כל בעל רכב שיזדקק להסעה ליעד מסוים בעת הטיפול ברכב יקבל אותו כחלק מהשירות על מנת שלא לפגוע בשגרת היום של בעל הרכב.