ויקטורי ויוחננוף קונות ממגה 16 סניפי YOU ב-95 מ' ש'

העסקאות כוללות גם סניף אחד של "מגה בעיר" ■ במו"מ הלילי, איתן יוחננוף ואייל רביד חששו שרמי לוי יעלה את מחיר העסקה והחליטו למדר אותו; לוי עזב בשעה 23:00, ותוך שעתיים נחתם ההסכם

סניף של You/ צילום : תמר מצפי
סניף של You/ צילום : תמר מצפי

רשת מגה השלימה אמש (ו') חתימה על עסקאות למכירת 16 סניפי תת-הרשת YOU וסניף אחד של "מגה בעיר" תמורת 95 מיליון שקל. במסגרת העסקאות תקבל מגה 60 מיליון שקל מרשת יוחננוף בתמורה ל-8 סניפים של YOU ו-35 מיליון שקל מרשת ויקטורי תמורת 8 סניפים אחרים של תת-הרשת.

במקביל מנהלת מגה משא-ומתן עם מספר גורמים בענף הקמעונות למכירת 6 הסניפים הנותרים של YOU.

על-פי תנאי העסקה, הסניפים שנמכרו יועברו לרוכשים ב-1.1.2016. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים ולאישור משכירי הנדל"ן.

העסקה מול רשת ויקטורי נחתמה שלשום (ה') בלילה, אחרי משא-ומתן ארוך, כאמור, למכירת 8 סניפי YOU תמורת 35 מיליון שקל. רשת ויקטורי קונה את הסניפים בבאר-שבע, בדימונה, בראש-העין, בבית-שאן, בראשון-לציון מזרח, באשקלון, ברמת-ישי ובאופקים.

המשא-ומתן התחיל שלשום בשעות הצהריים המוקדמות במשרד עורכי הדין ליפא מאיר, וכל קבוצה ישבה בחדר נפרד עם עורכי הדין שלה. עו"ד דנית רימון ממשרד ליפא מאיר ושות' ייצגה את מגה, ועו"ד אשר אפריאט ייצג את ויקטורי.

במשא-ומתן השתתף גם רמי לוי. איתן יוחננוף ואייל רביד מויקטורי חששו כי לוי יעלה את מחיר העסקה והחליטו למדר אותו. רמי לוי עזב בשעה 23:00, ואז הסתיים המשא-ומתן, ותוך שעתיים נחתם ההסכם ב-1:00 לפנות בוקר. 

בהמשך לכך הגיעה אמש הנהלת החברה להסכמות עם ועד העובדים וההסתדרות כי מגה תציע ל-200 מבין העובדים הקבועים בסניפים שייסגרו תפקידים בסניפים אחרים, שימשיכו לפעול בהתאם לצורך ובתיאום ועד העובדים, וכן תנאי הפרישה של העובדים שיסיימו עבודתם יהיו בהתאם לתנאי הפרישה של עובדי הסניפים שנסגרו בהתאם להסכם ההבראה. על רקע סגירת רשת YOU תצומצם מצבת כוח-האדם במטה ובמרלו"ג.

לדברי מנכ"ל מגה, רביב ברוקמאייר, "יציאתנו מעולם הדיסקאונט מהווה נדבך נוסף בהבראתה של החברה וחזרתה לנתיב הצמיחה. ההיפרדות מעובדים היא כואבת וקשה, אך מכורח המציאות ולאור מצבה הפיננסי של הרשת, נאלצנו לקבל החלטות קשות למען שרידותנו ועתיד אלפי עובדינו הנותרים. סניפי YOU הסבו לרשת הפסדים כבדים, ובכוונתנו להתמקד מעתה בליבת הפעילות העסקית שלנו, רשת 'מגה בעיר'".