תאגיד השידור במו"מ מתקדם לעבור לאולפנים במודיעין

מנכ"ל ההקמה של התאגיד, אלדד קובלנץ, נמצא על סף חתימה מול ערוץ 9, כשהמטרה היא לפנות את המתחם המיתולוגי כדי לאפשר הכנסות למדינה ממכירת הנדל"ן ששימש את רשות השידור

בניין רשות השידור ברוממה / צילום: איל יצהר
בניין רשות השידור ברוממה / צילום: איל יצהר

תאגיד השידור הישראלי, שאמור להחליף את רשות השידור עם סגירתה, נמצא במגעים מתקדמים מול ערוץ 9 להעברת מתקניה משכונת רוממה בירושלים למבנה בפאתי העיר מודיעין, המשרת היום את הערוץ דובר הרוסית. מדובר במעבר זמני עד שיימצא מבנה קבע לפעילות התאגיד.

ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל ההקמה של התאגיד, אלדד קובלנץ, נמצא על סף חתימה מול מנכ"לית ערוץ 9, ויקי גורדין, כשהמטרה היא לפנות את המתחם המיתולוגי על-מנת לאפשר הכנסות למדינה ממכירת הנדל"ן ששימש את רשות השידור. סגירה של מקום לפעילות תקדם את התאגיד לקראת הקמתו.

לפני כשנתיים בנה בעלי ערוץ 9 אלכסנדר לוין אולפנים רחבי-היקף באזור התעשייה במודיעין. המבנה כולל 5 אולפנים, הגדול שבהם הוא בגודל 1,000 מטרים, שכמוהו ישנם מעטים בישראל.

מאז נבנה המתחם החדשני, פתח ערוץ 9 במספר גלי קיצוצים אגרסיביים וצמצם משמעותית את התוכן המקורי שהוא מייצר והפיק באולפנים אלה. ככל שהתמעטו הפקות המקור, הוחכרו האולפנים להפקות שונות בארץ ובחו"ל, בעיקר לעולם דובר הרוסית. העובדה שמדובר במבנה קיים ובו כל האמצעים הטכנולוגיים מוזילה את ההוצאה של התאגיד על מציאת מקום חלופי.

במתחם רוממה יושבים משרדי רשות השידור, כמו גם את אולפני רדיו וטלוויזיה. הוא אחד ממספר מתחמים המשרתים את השידור הציבורי בבירה, שגם הם צפויים להתפנות.

על-פי תוכנית האוצר, מכירת שטחי הנדל"ן של רשות השידור בירושלים ובתל-אביב אמורה לממן את פרישת עובדי הרשות עם סגירתה המתוכננת במארס 2016 ולממן את המשך הרפורמה ברשות הכוללת את בניית התאגיד החדש.

מתאגיד השידור הישראלי לא נמסרה תגובה. את תגובת ערוץ 9 לא ניתן היה להשיג.