ג'קי בן-זקן מערער לעליון - ומבקש לעכב את כניסתו לכלא

מערער על הרשעתו בהרצת מניות מנופים פיננסים וכן על גזר הדין שהוטל עליו של 3 שנות מאסר ו-250 אלף שקל קנס ■ נימוקי הערעור יוגשו עד 21 בינואר 

 ג'קי בן זקן/ צילום: אביב חופי
ג'קי בן זקן/ צילום: אביב חופי

איש העסקים ג'קי בן-זקן הגיש היום (ה') לבית המשפט העליון הודעת ערעור על הרשעתו לפני כחודש על-ידי שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, בהרצת מניות חברת מנופים פיננסים. כמו כן יערער בן-זקן על גזר הדין שהוטל עליו של 3 שנות מאסר בפועל.

לפי ההסכמה שבין פרקליטיו של בן-זקן, עורכי הדין נבות תל-צור, ירון קוסטליץ וירון ליפשס, לבין הפרקליטות, נימוקי הערעור של בן-זקן יוגשו עד 21 בינואר.

בינתיים, בן-זקן מגיש בקשה לעיכוב ביצוע עונש המאסר שלו עד להכרעה בערעורו, וההערכה היא שבקשתו תתקבל.

נזכיר כי ב-8 בנובמבר הטיל השופט רוזן עונש חמור של 3 שנות מאסר בפועל על ג'קי בן-זקן ואיתן אלדר, שהורשעו בהרצת מניות חברת מנופים פיננסים ובקבלת דבר במירמה. כן הטיל עליהם רוזן קנס של 250 אלף שקל לכל אחד.

"בעבירות שביצעו הנאשמים יש כדי לפגוע באמון שוק ההון, שהוא בנשמת אפו של שוק ההון. יש בהתנהלותם כדי למוטט את השוק המושתת על פעילות הוגנת", כתב השופט.

לדבריו, "הנאשמים פגעו במנגנון קביעת הבסיס לאחד משני המדדים המרכזיים בבורסה. מדד תל-אביב 100, שלו השפעה ניכרת על מוסדות וגופי השקעה שממקדים את השקעתם במניות הנכללות במדד זה. הם פגעו בקרנות פנסיה וקרנות אחרות, שם מופקדים כספים של אזרחים תמימים לימים סגריריים, וגרמו לפגיעה באלפי חוסכים ובציבור כולו".

עם זאת, רוזן ציין כי "בן-זקן הוא אזרח נכבד ומרשים ביכולותיו, שתרם רבות לעמותות ומוסדות ולציבור הרחב", והוא התחשב בכך בבואו להעניש את בן-זקן.

בן-זקן, הבעלים לשעבר של מנופים העוסקת בהשקעות בנדל"ן (כיום נקראת ארנה סטאר גרופ), המוכר גם מעולם הכדורגל; ואלדר, איש שוק ההון שייעץ לבן-זקן; הורשעו כי הריצו את מניית חברת מנופים פיננסים בשלהי שנת 2010, לקראת כניסת המניה למדד תל-אביב 100, זאת במטרה להביא לכך שהמניה תעמוד בתנאים לכניסה למדד.