אשדר קנתה קרקע בק. מוצקין ב-17 מ' ש' ותמכור ב-28 מ' ש'

מדובר במגרש המאפשר בניית 82 יח"ד שבו זכתה החברה במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בפברואר 2015

ארנון פרידמן / צילום: איל יצהר
ארנון פרידמן / צילום: איל יצהר

חברת אשדר, בניהולו של ארנון פרידמן, מוכרת מגרש בשכונת כורדני בקרית מוצקין בעבור כ-28 מיליון שקל. מדובר במגרש המאפשר בניית 82 יח"ד שבו זכתה החברה במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בפברואר 2015. במסגרת המכרז עמדה הצעתה הזוכה של אשדר על כ-12.3 מיליון שקל. בתוספת פיתוח המגרש נדרשה החברה לשלם לרמ"י כ-17.58 מיליון שקל.

על פי דיווח החברה לבורסה, החברה התקשרה בהסכם למכירת הקרקע כעת בעבור כ-28 מיליון שקל בתוספת מע"מ ובכפוף להשלמת העסקה החברה צפויה לרשום רווח של כ-8 מיליון שקל. מדובר ב"סיבוב" נאה של החברה שעשוי להניב לה את הסכום האמור פחות משנה מאז זכתה במכרז. השלמת העסקה מחייבת קבלת אישור של משרד השיכון והבינוי ושל רמ"י.

רק לאחרונה זכתה החברה בשני מגרשים לבניית 188 יח"ד באותה השכונה, במסגרת מכרז מחיר למשתכן. החברה הגישה במכרז הצעה שעמדה על 7,878 שקל למ"ר דירתי - מה שמשקף מחיר דירה סופי של כ-1.106 מיליון שקל כולל מע"מ לדירה בת 120 מ"ר.

מתחם כורדני שהיה בעבר בסיס צבאי יהיה עכשיו נקודת מבחן מעניינת להשפעת הפרויקטים של מחיר למשתכן כאשר לצד 1,028 יח"ד המוזלות שבהן זכו יזמים וקבלנים לפני כחודש וחצי עומדות להיבנות גם 1,192 יח"ד שיוצעו לציבור הרחב במחירי שוק, יח"ד שבהן זכו יזמים במכרז בפברואר האחרון. בהמשך, כאשר הפרויקטים במסגרת מחיר למשתכן יתחילו להבשיל ולהיבנות, ניתן יהיה לאמוד את השפעתם על הפרויקטים הסמוכים שככל הנראה יהיו מיועדים בעיקר למשפרי דיור או משקיעים שאינם יכולים לרכוש את הדירות המוזלות.