"העלאת ריבית הפד היא מכה קלה בכנף - השווקים יחזרו לעלות"

בהלמן אלדובי מעריכים שהשווקים יחזרו לעלות וכי השפעת העלאת הריבית בארה"ב תתפוגג בקרוב

ג'נט ילן / צלם: רויטרס
ג'נט ילן / צלם: רויטרס

העלאת הריבית בארה"ב היא "מכה קלה בכנף" והשווקים צפויים להמשיך לעלות - כך מעריכים בבית ההשקעות הלמן אלדובי בסקירה השבועית שלהם.

בשבוע שעבר העלה הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב ב-0.25% לראשונה מאז 2006. בימים האחרונים ירדו השווקים בחדות, אך ברקע גם נפילת מחיר הנפט שלוחצת על מניות האנרגיה. 

"מדובר במכה קלה בכנף שתגרום לתנודתיות בטווח הקצר אולם ההשפעה של העלאת הריבית על השווקים תהיה מינורית וקצרת טווח היות והריבית עדיין נמוכה", נכתב בסקירה. "בסך הכל תוואי ריבית עולה מעיד על מצב כלכלי טוב ואנו צופים כי המהלך יביא להתחזקות של הדולר ולעלייה במחירי הסחורות".

באשר לאירופה, בהלמן אלדובי ממשיכים להמליץ על "החזקת יתר במדינות היציבות ובמדדים העיקריים, וזאת מאחר ואנו צופים המשך שיפור איטי בנתוני הכלכלות בתמיכתו של הבנק המרכזי האירופי. להערכתנו, שוק המניות האירופי אטרקטיבי ביחס ליתר מדדי העולם ומהווה סביבת השקעה נוחה בתקופה זו".

ומה בנוגע לישראל? "הירידה ברמת האינפלציה נמשכת זמן רב מהצפוי מה שעשוי לתמוך בהותרת הריבית ברמתה הנמוכה עוד זמן מה. עם זאת, אנו לא צופים מהלך נוסף של הורדת ריבית ע"י בנק ישראל בחודשים הקרובים ומניחים כי במידה והדולר יתחזק אל מול השקל בעקבות העלאת הריבית האמריקאית, כבר בסוף 2016 אם לא קודם, נתחיל לשמוע על תכניות להעלאת הריבית המקומית".