3,000 חוקרים ישראלים שגרים בחו"ל מחפשים עבודה בישראל

"מרכז הקשר" יקיים יריד תעסוקה ייעודי בכדי לקשר בינם לבין מוסדות האקדמיה השונים אשר מחפשים חוקרים

בזמן שבישראל חוששים לא אחת ממקרה של בריחת מוחות, יותר מ-3,000 חוקרים ששהו בחו"ל, מחפשים היום עבודה במוסדות להשכלה גבוהה בארץ. "מרכז הקשר", שהוקם על-ידי האקדמיה הישראלית למדעים, יקיים מחר (ה') יריד תעסוקה ייעודי בכדי לקשר בינם לבין מוסדות האקדמיה השונים אשר מחפשים חוקרים. המרכז, שהוקם בשנת 2007, מבקש לשלב אנשי מדע חוזרים בקהילה האקדמית, ולצמצם ככל הניתן את הניתוק שלהם מהאקדמיה הישראלית.

בנוסף מבקש המרכז, לסייע למדענים להשתלב, ולהציף את הבעיות והחסמים בהם הם נתקלים במהלך הדרך. באמצעות המרכז מקבלים החוקרים הרשומים מידע על משרות ותקנים, ימי עיון ופרסומים, ובתוך כך הם גם מוזמנים להביע את הקשיים בהם הם נתקלים. לדברי "מרכז הקשר", החסמים שמשפיעים על מי שרוצה לשוב כוללים את אופי ההתנהלות השונה בין מוסדות האקדמיה בחו"ל לעומת אלה של ישראל, את הביורוקרטיה ואת חוסר השקיפות.

על-פי נתוני המרכז, מאז הקמתו נקלטו בישראל יותר מ-500 מדענים (באוניברסיטאות בלבד) שהגיעו בעיקר מארה"ב, קנדה ואירופה. נכון להיום נרשמו במרכז 3,027 חוקרים שהביעו עניין לשוב ארצה ולהשתלב בקהילה המדעית המקומית. עד היום, קלטה האוניברסיטה העברית מספר שיא של 90 חוקרים, מהם 16 בשנה האחרונה, אוניברסיטת תל-אביב קלטה 73 חוקרים סך-הכול, מהם 14 בשנה האחרונה; אוניברסיטת בן-גוריון קלטה 63 והטכניון קלט 53.