נסגר התיק נגד ניצב רוני ריטמן שנחשד בהטרדה מינית

היועמ"ש סגר את תיק החקירה נגד מפקד להב 433, וזאת מחוסר ראיות מספיקות ■ עם זאת, חוות-דעתו של וינשטיין בנוגע להתנהלות הניצב תועבר למפכ"ל, שיחליט אם ריטמן ישוב למשטרה - ולאיזה תפקיד

ניצב רוני ריטמן / צילום: חטיבת דוברות המשטרה
ניצב רוני ריטמן / צילום: חטיבת דוברות המשטרה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע היום (ד') למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, כי החליט לסגור את תיק החקירה נגד ניצב רוני ריטמן, מפקד יחידת להב 433, שנחקר בחשד להטרדה מינית.

עם זאת, חוות-הדעת של וינשטיין על התנהלותו של ריטמן תועבר למפכ"ל, שיחליט אילו צעדים מינהליים לנקוט נגד הניצב בעקבות התנהלותו בפרשה.

ההחלטה התקבלה לאחר שבחינת חומרי החקירה העלתה כי לצד העובדה שחלף זמן רב מאז האירועים, אין די ראיות להעמיד את ריטמן לדין.

עדיין לא ברור אם ריטמן יוכל לשוב לפקד על יחידת להב 433 או למשטרה בכלל. ההחלטה הסופית בעניין תתקבל על-ידי רב-ניצב אלשיך. 

ריטמן נחקר לאחרונה בפעם השנייה במשך 7.5 שעות על-ידי חוקרי יחידת "חשיפה" במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, לאחר שקצינה בדרגת רב-פקד התלוננה נגדו כי לפני 5 שנים הוא הטריד אותה מינית בשני מקרים, ובמקרה אחר ניסה לנשק אותה. הוא נחשד בהטרדה מינית ובביצוע מעשה מגונה.

בחקירותיו הכחיש ריטמן את הטענות נגדו וטען כי מדובר במסע נקמה שיזם קצין בכיר המשרת כיום בחטיבת המודיעין באגף החקירות והמודיעין של המשטרה.

עם סיום חקירתו הוא שוחרר לביתו והוצא לחופשה של שבוע, ובמקביל נאסר עליו ליצור קשר עם המתלוננת. במהלך החקירה הוטחו בריטמן עדויות של שתי קצינות שהיו עדות לאירוע הנשיקה, אולם הוא עמד על כך שלא היו דברים מעולם.