פרשן הכדורגל דני נוימן הגיב היום (ד') בראיון ראשון בגלי צה"ל לתחקיר ה"מאכער" של חדשות ערוץ 2, בו נחשף כי נוימן פועל במסדרונות השלטון כפעיל מרכזי בליכוד המקדם עניינים של בעלי אינטרסים תמורת כסף.

לטענת נוימן, הוא רק התרברב אך פעל לפי חוק: "אני גם יועץ ומתווך, אני לא רואה בכך עבירה על החוק. הכול נעשה בנורמות מקובלות. טעיתי אולי בזה שהתרברבתי".

הוא הוסיף כי "הייתי המום, קודם כל מעצם העובדה שהקליטו אותי במצלמה נסתרת - דבר שלא יעלה על הדעת, אבל אני שמח שאני בשקיפות מלאה. אין לי בעיה, ולכן הסכמתי לקבל את התיק".

נוימן גם אמר כי מעולם לא פגש את שר התחבורה ישראל כץ, ששמו הוזכר בתחקיר, כאשר נוימן אמר שאם יהיה צורך, הוא יסדר פגישה עם כץ. לדברי נוימן היום, "שורבב שמו של השר ישראל כץ, שאני אוהב ומחבב מאוד. אנו ידידים שנים רבות, ומעולם לא פגשתי אותו בלשכתו, מעולם לא ביקשתי ממנו דבר עבור עצמי או אחרים".

נוימן דחה את הטענות לפיהן הוא "תפר" עסקאות תמורת תשלום: "לא עשיתי עסקאות, קצת התרברבתי, וזה טבעי, רציתי להרשים את האנשים, שיידעו שאני מקושר. יש לי קשרים טובים שיצרתי אותם במשך כל-כך הרבה שנים מהכדורגל, ומעבר לזה אני מחכה לסיום הכתבה להגיב".

הוא הוסיף כי "זה לא רעיון הזוי, הדברים הוצאו מהקשרם, והם ערכו איך שהם רוצים. בא אליי אדם שאמר 'יש לי מיזם חשוב ביותר שעשוי להציל חיים'. נדבר מחר איך זה עשוי להציל חיים. טעיתי? לא טעיתי, טעיתי אולי בזה שהתרברבתי".

בתחקיר ערוץ 2 התחזה התחקירן לנציג חברת אוטובוסים אירופית המבקשת כביכול להעביר תקנה שלטונית, ואילו נוימן הציע לקדם זאת תמורת תשלום של אלפי דולרים.