הותר לפרסום: סוכל פיגוע בבית-מלון באילת

כתב אישום שהוגש נגד שני תושבי ירושלים מתאר את התוכנית שרקמו לפוצץ בית-מלון, כנקמה על מות חבר של אחד מהם שביצע פיגוע דקירה ■ השניים נעצרו לאחר ששאלו שאלות שעוררו את חשדם של עובדי המלון

מלונות אילת / צילום: תמר מצפי
מלונות אילת / צילום: תמר מצפי

סוכל פיגוע באילת בזכות ערנות עובדי המלון - כך עולה מכתב אישום שהוגש היום (ה') נגד שני ערבים ישראלים מירושלים. השניים תכננו להטמין ולפוצץ חומרי נפץ בבית-מלון באילת, כנקמה על מות חברו של אחד מהם.

שני הנאשמים, חליל נימרי ואשרף סלאיימה, עבדו והתגוררו באילת והכירו במהלך עבודתם. בפרקליטות טוענים כי בעקבות המצב הביטחוני, השניים תכננו להטמין חומר נפץ ולפגוע בנופשים רבים.

הפיגוע המתוכנן לפי האישום סוכל בזכות ערנותם של עובדי המלון, שדיווחו להנהלת המלון ולאנשי הביטחון על שני החשודים שעוררו את חשדם.

תכננו לרצוח המונים

לפי כתב האישום, שני הנאשמים נפגשו לפני כחודשיים והחליטו "לבצע פיגוע נגד יהודים באשר הם יהודים מתוך רצון לנקום במדינת ישראל".

הרקע למעשה הוא גל הטרור הנוכחי ובעיקר מותו של פאדי עלון - צעיר ממזרח ירושלים שביצע פיגוע דקירה בחודש אוקטובר וחוסל. נימרי, אחד הנאשמים, היה חברו של עלון מהילדות - וביקש לנקום את מותו.

"אשרף חש צורך אף הוא לנקום במדינת ישראל ולבצע פיגוע טרור על רקע המצב הביטחוני", הדגישו בפרקליטות. לפי האישום, נימרי הציע לבצע פיגוע דקירה ולרצוח יהודי דתי, אך חברו סירב כי חשש שהשניים ייתפסו, ו"אז לא תהיה משמעות למעשה".

נעצרו בגלל שאלות מחשידות

לפי האישום, בעקבות זאת החליטו השניים לבצע פיגוע על-ידי הטמנת חומר נפץ באחד מבתי-המלון בעיר. לאחר מכן החלו השניים לתצפת על המלון ולעקוב אחר קבוצת דתיים שהתארחה בו: אחד מהם למד, באמצעות סרטונים באינטרנט, כיצד להכין מטעני נפץ.

לפי כתב האישום, התוכנית של השניים סוכלה בזכות "סיור מקדים" שערך סלאיימה בבית-המלון: ב-30 בנובמבר הוא הגיע למלון, טען כי הוא מעוניין לשכור חדר ולצורך כך ביקש לראות חדרים שונים. על-פי כתב האישום, הוא שאל את הצוות שאלות בנוגד לחדר הממוקם מתחת לחדר האוכל, מתוך כוונה להטמין שם את המטען ולפגוע באורחי המלון בזמן האוכל.

לפי האישום, אשרף שאל את פקיד הקבלה ומנהלת המשק שאלות רבות, שעוררו את חשדם ולמעשה מנעו את התוכנית הרצחנית. בין השאר ניסה להבין מהם כמה כניסות יש למלון, מהי תפוסת המלון והאם צפויה להגיע קבוצה של דתיים למלון.

"ערנותם של פקיד הקבלה ומנהלת המשק, אשר דיווחו להנהלת המלון ואנשי הביטחון, הובילה בסופו של דבר למעצרו של חליל ובהמשך גם למעצרו של אשרף, ובכך לסיכול תוכניתם הזדונית ולהצלת חיי רבים חפים מפשע", הדגישו בכתב האישום.

התיק נחקר על-ידי השב"כ וחוליית פח"ע ימ"ר דרום בסיוע משטרת אילת. פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה נגד השניים כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, וביקשה באמצעות עו"ד מיטל אולק-אמויאל להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים. השניים מואשמים בקשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה.