מאנה על סילוק דנקנר מפרונטו: "שף מגעיל, אוכל מגעיל"

בסוף השבוע התפאר שף מסעדת "פרונטו" בפוסט על כך שסילק את נוחי דנקנר מהמסעדה, לאחר שלכאורה התנהג בצורה מבישה לצוות ■ לא מעט אנשי עסקים וסלבס מחו על המעשה - מעידו חג'ג' ועד מרינה קבישר

נוחי דנקנר ודיוויד פרנקל / צילום: איל יצהר גל דרן
נוחי דנקנר ודיוויד פרנקל / צילום: איל יצהר גל דרן

רק אם הייתם בצימר מבודד בסוף השבוע האחרון פספסתם את הסערה סביב שף מסעדת "פרונטו", דיוויד פרנקל, והטייקון הנודע נוחי דנקנר, לאחר שהראשון טען כי סילק את דנקנר מהמסעדה שלו בעקבות התנהגות מבזה כלפי עובדי המקום.

למי שלא עקב נספר כי פרנקל, שף המסעדה שגם אוחז בבעלות משותפת עליה, העלה לפייסבוק שלו פוסט בו הוא מתגאה בכך שסילק איש עסקים מוכר במשק מהמקום.

מאז הפוסט הוסר מהרשת, אך אותו איש עסקים מדובר התברר כנוחי דנקנר, שלהגנתו טען כי פרנקל נהג בו בצורה "מבישה" לאחר שביקש להחזיר מנה, וכי אף טרח להתנצל באופן אישי כלפי המלצרית על המהומה שנגרמה במקום.

מתברר כי בעולם העסקים היו לא מעט שהתרעמו על הצעד של פרנקל, ואחד אחר השני הם הביעו את דעתם בנושא, כשהפעם, באופן מפתיע, הזדהו בשמם.

איש העסקים רוני מאנה כתב: "בושה וחרפה. לא משנה מי האנשים שסועדים, אבל כשמבקשים להחליף מנה כי היא לא לטעמו של הלקוח, מחליפים את המנה עם התנצלות. הלקוח תמיד צודק. עכשיו לגבי נוחי הצדיק: ישבתי עם נוחי לא מעט פעמים. מעולם אבל מעולם הוא לא דיבר למישהו לא בנימוס. בטח ובטח במסעדות שישבנו יחד. נוחי הוא הג'נטלמן הכי טוב שהכרתי בחיי. אני מציע לכל מי שקרא את הפוסט שהעלה השף המגעיל עם האוכל מגעיל שהוא מגיש, לא לדרוך במקום הזה. אני מתבייש בהם. שבת שלום".

עידו חג'ג', מבעלי קבוצת חג'ג' ומהמשפיעים במשק הישראלי, כתב: "כאחד שמכיר את המשפחה ואת נוחי, אין מצב שבעולם שהתנהגו בגסות. האיש הכי ענו וג'נטלמן שהכרתי, והבת שלו דנה זה הדבר הכי טהור ויפה שקיים. חבל מאוד שהתנהגת ככה בבריונות מילולית והרסת לעצמך הרבה. האוכל הטוב כנראה לא יצליח לשנות את הטעם הרע שהשארת".

גם מרינה קבישר, דוגמנית ובת זוגו של איש העסקים יקיר שעשוע, כתבה: "שילך כפרה על הראש של נוחי". גם חברתה הטובה אתי עובדיה, בלוגרית ובת זוגו של איש העסקים עודד קובו, כתבה: "תזכירי לי את השם של המסעדה? בתור אחת שאוהבת לאכול ואוהבת ללכת למסעדות, שאדע לאן לא להתקרב. חוצפן כזה".

אחד מהשפים הבכירים והמפורסמים בתחום הגיב אנונימית: "הבעיה החמורה כאן היא הפרת הפרטיות של הלקוח. זה היה אמור להיפתר ביניהם ולא לצאת החוצה. אצלי יש אמרה: 'הלקוח תמיד צודק', וחבל שפרנקל לא מאמץ את זה".

תגובתו של דיוויד פרנקל: "נכון, הלקוח תמיד צודק... עד השלב שבו הוא מתייחס בחוסר כבוד לעובדים שלי. הוא גורש מהמסעדה לא בגלל שהחזיר מנה או שהתלונן על המוזיקה. הוא גורש כי הוא השפיל עובדים שלי והתנהג אליהם בהתנשאות, וזה לא נסלח. מלצרית היא לא משרתת. וגם אם הוא עשיר עולם, והיא בחורה שמרוויחה את לחמה במלצרות - זה לא נותן לו את הזכות להתנהג אליה באופן שלא מכבד אותה ובטח לא מכבד אותו. 

"שעה אחרי שעזב את המסעדה, התקשר להתנצל, שזאת גדולה של אדם בעיניי - לדעת להתנצל. לכן גם הורדתי את הפוסט מיד, אך הנזק התקשורתי כבר נעשה. נכון, יכול להיות שלא הייתי צריך להעלות את הפוסט מלכתחילה... לילה טוב ושבוע שקט".