מגעים עם הפרקליטות להסדר כולל בשלל פרשות אולמרט

פרקליטו של אולמרט פנה לפרקליט המדינה שי ניצן וביקש להיפגש עמו ■ על הפרק: ניסיון להגיע להסדר בכלל הפרשיות של רה"מ לשעבר, במסגרתו יימשכו הערעורים של אולמרט והמדינה

אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ
אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ

האם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט והפרקליטות בדרך להסדר כולל? פרקליטו של אולמרט, עו"ד אייל רוזובסקי, פנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, וביקש להיפגש עמו בימים הקרובים. ההערכה היא כי מטרת הפגישה היא ניסיון להגיע - ערב הערעור בתיק טלנסקי - להסדר בכלל הפרשיות המיוחסות לאולמרט.

רק לפני כשבועיים זיכה בית המשפט העליון את אולמרט מאחד מסעיפי השוחד נגדו, אך הותיר על כנה הרשעה בסעיף שוחד נוסף במסגרת פרשת הולילנד. במסגרת הערעור קוצר עונשו של אולמרט מ-6 שנים לשנה וחצי בלבד.

במקביל אמור להיפתח בקרוב הדיון בערעורו של אולמרט על גזר הדין במשפט טלנסקי, ששלח אותו ל-8 חודשי מאסר. הפרקליטות מצידה ערערה על זיכויו של אולמרט בתיק ראשונטורס, וטרם הוחלט כיצד לנהוג בנושא ההקלטות של שולה זקן, מהן עולה לכאורה חשד לשיבוש מהלכי חקירה.

ההערכה היא כי שאיפת הצדדים היא להגיע להסדר כולל בכל הפרשות השונות, במסגרתן ייקבע עונש מוסכם לאולמרט, תיסגר חקירת המשטרה בנושא ההקלטות של זקן, ושני הצדדים ימשכו את ערעוריהם.

בפרקליטות סירבו הערב (ב') להתייחס לפרסום, אך פרקליטי אולמרט מסרו בתגובה: "פנינו לפרקליט המדינה בהצעה לקיים פגישה. פגישה שכזו טרם התקיימה".