היועמ"ש הודיע לאהוד ברק: לא תיפתח חקירה פלילית נגדך

בדיקת תמליל השיחה בה נשמע אולמרט אומר לשולה זקן כי שמע שברק קיבל טובות הנאה, הסתיימה ■ וינשטיין: "לא בוססו חשדות נגד ברק במישור הפלילי"

אהוד ברק / צילום: קובי גדעון-לע"מ
אהוד ברק / צילום: קובי גדעון-לע"מ

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מסר היום (ה') לבא-כוחו של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, כי הוא סוגר את התיק נגדו ולא יפתח נגדו בחקירה פלילית.

מדובר בבדיקה בעניין תמליל שיחה מוקלטת בה נשמע אהוד אולמרט אומר כי שמע שברק קיבל טובות הנאה בעת שכיהן כנבחר ציבור. אולמרט התייחס לשוחד שקיבל לכאורה ברק במסגרת עסקאות נשק.

היועמ"ש מציין כי ההחלטה לסגור את התיק התקבלה "לאחר בחינת ממצאי בדיקת המשטרה והמלצתה, וכן המלצת פרקליטות המדינה, לפיהם לא בוססו חשדות נגד מר ברק במישור הפלילי".

מדובר בתמליל שיחה שמסרה שולה זקן, בה נשמע אולמרט מספר בשיחת אקראי לזקן כי שמע שברק קיבל טובות הנאה בעת שכיהן כנבחר ציבור. השיחות הוקלטו על-ידי זקן ללא ידיעת אולמרט, ואין סימן המעיד על כך שניסח את דבריו במחשבה שהם מתועדים.

 

היועמ"ש מציין כי במסגרת הבדיקה "נגבו עדויות מגורמים רלוונטיים שונים, ובראשם מאולמרט, התקבל חומר מאנשים ומרשויות רלוונטיים, וכן בוצעו פעולות בדיקה נוספות. במהלך שלבי הבדיקה התקיימו בפני היועץ המשפטי לממשלה דיונים עם הגורמים הרלוונטיים, בהתאם לממצאי הבדיקה, וכן נגבתה עדות גם ממר ברק עצמו".

לאחר בחינת הממצאים ובהתבסס על חוות-דעת של פרקליטות המדינה, החליט וינשטיין לגנוז את תיק הבדיקה, "מאחר שלא בוססו חשדות נגד ברק במישור הפלילי. יצוין כי גם משטרת ישראל סברה שהבדיקה לא העלתה תשתית ראייתית שתצדיק פתיחה בחקירה פלילית".

עורכי דינו של ברק ממשרדו של רם כספי ואיתן מעוז מסרו בתגובה: "אהוד ברק מברך על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לגנוז את הבדיקה, לאחר שלא נמצאה תשתית אפילו לפתיחה בחקירה. ברק הודיע מלכתחילה כי מדובר ברכילות והשמצות שאין בהם מאומה, והעמיד מיד את כל החומר הדרוש להליך הבדיקה, כדי שזה ימוצה עד תום ובאופן היסודי ביותר האפשרי. 

"ברק מביע את הערכתו ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט המדינה ולמשטרת ישראל על בדיקה עמוקה שאיפשרה להסיר באופן סופי ומוחלט מסדר היום את ההשמצות השקריות שנאמרו כלפיו".