בעלי מניות בדורי בנייה: ייצוגית נגד פסגות, אדלסבורג וגרינברג

בתביעה, בהיקף 217 מיליון שקל, נטען כי פסגות הפר את חובת ההגינות שלו כבעל כוח הכרעה ואת חובת תום-הלב ■ בעניינם של אדלסבורג וגרינברג טוענים בעלי המניות כי אלה סייעו לפסגות להפר את חובותיו

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

ההחלטה שקיבלה גזית גלוב למכירת מניותיה בקבוצת דורי הגיעה כמה ימים לאחר שנכשלה בניסיון למחוק את מניות הקבוצה מהמסחר בבורסה באמצעות הצעת רכש, מחיקה שנועדה לקפל שכבה בפירמידת החברות הציבוריות של גזית גלוב, בהתאם לחוק הריכוזיות.

כישלון הצעת הרכש נגרם כתוצאה ממהלך עוין שנקט איש העסקים אורי אדלסבורג, השותף יחד עם אביו עם קבוצת דורי בתחנת הכוח דוראד, והנתון עמה בסכסוך עסקי. אדלסבורג רכש את החזקת בית ההשקעות פסגות במניות קבוצת דורי (8%) יום לפני תום המועד להצעת הרכש, ובכך גרם להכשלת המהלך.

היום (א') הגישו בעלי מניות בדורי קבוצה ודורי בנייה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של 217 מיליון שקל נגד יוסף אדלסבורג, בית ההשקעות פסגות ואופיר גרינברג, ששימש כמתווך בעסקה בין בית ההשקעות לבין אדלסבורג.

בעלי המניות - טים ולטר ואורי אקרמן, טוענים באמצעות עורכי הדין יהונתן ינאי ואלי אקסלרוד, כי פסגות הפר את חובת ההגינות שלו כבעל כוח הכרעה, את חובת תום-הלב ואת החובה לפעול בדרך מקובלת. בעניינם של אדלסבורג וגרינברג טוענים בעלי המניות כי אלה סייעו לפסגות להפר את חובותיו.

התובעים טוענים כי בפרשה המדוברת "הפרו המשיבים כולם (אדלסבורג, פסגות וגרינברג, א' ל') את חובתם כלפי דורי קבוצה ובעלי מניותיה, וגרמו בכך נזקי-עתק לבעלי מניותיה של דורי קבוצה ולבעלי המניות של דורי בנייה".

עוד הם טוענים כי "המשיבים הפכו את דורי קבוצה למגרש המשחקים הפרטי שלהם, ועשו שימוש במניותיה ובזכויות הנובעות מהחזקתן בחוסר תום-לב, משיקולים זרים הנובעים מעניינם האישי, תוך הפרות קשות של חובות ההגינות, ואף תוך הפרות חובות הגילוי החלות עליהם".

בעניינו של אדלסבורג, נכתב בתביעה כי האינטרס שלו ברכישת מניות קבוצת דורי שרכש "לא היה קשור כלל לאינטרסים של החברה ו/או כלל בעלי מניותיה. האינטרס היחיד בהכשלת הצעת הרכש היה אינטרס זר - לסבך את דורי קבוצה ולהקשות עליה במסגרת המאבק הכולל המתנהל בעניינה של דוראד".