אהוד יערי נגד נפתלי בנט: "תתבייש! אחי נכה צה"ל!"

סערת ספר האזרחות החדש: פרשן חדשות 2 תוקף בחריפות את שר החינוך ומתייצב לצד אחיו, העורך הלשוני של הספר ■ בנט בגל"צ: "חבל על ההפגנות שלכם, קר בחוץ, אני מתכוון לאשר את הספר"

אהוד יערי / צילום מסך
אהוד יערי / צילום מסך

אהוד יערי, הפרשן לענייני ערבים של ערוץ 2, תוקף בחריפות בפייסבוק את שר החינוך נפתלי בנט על רקע סערת ספר האזרחות החדש, הכולל לכאורה ציטוטים שנויים במחלוקת. במשרד החינוך האשימו את יהודה יערי, העורך הלשוני של ספר האזרחות החדש, בחברות בארגון "שוברים שתיקה", ואהוד יערי, אחיו של יהודה, יוצא להגנתו.

"להאשים את אחי הנדיב העדין הנבון כשמאלן קיצוני שוחר 'שוברים שתיקה'?? השתגעתם??!!", כותב אהוד יערו בפייסבוק שלו. "בנט! רסן את כלבי הציד שלך! ואחר-כך תתבייש! האיש נכה צה"ל, יוצא גדוד 50 נח"ל מוצנח ושלח 4 בנים - כל ילדיו - ליחידות הכי קרביות... שנים לא ישנים אצלו בלילות...

"אתם הפכתם לסכנה אמיתית ולשפויים מתונים אינכם משאירים מקום... אתם תפסידו במערכה על הנפש של המדינה ולא תנחיתו עלינו אזרחות מעוותת... ואותי הצלחתם לקומם... שהרי אני לא שמאלן במילון שלכם... הייתי נגד אוסלו וההתנתקות, ולבטח אני כעת לחלוטין נגדכם... יאללה הביתה!".

במשרד החינוך תקפו את יהודה יערי בטענה שהפיץ ציטוטים חלקיים מהספר, כיוון שהתנגד לו. היום (ד') הגיב בנט לראשונה בראיון לגלי צה"ל על הטענות נגד הספר ואמר: "אני מניח שבימים הקרובים נראה עוד כמה עצומות של אנשי אקדמיה ואנשי רוח נגד הספר מבלי שהם קראו אותו. אני אומר חבל על ההפגנות שלכם, קר בחוץ; אני מתכוון לאשר את הספר".

אחת הטענות השנויות במחלוקת בספר האזרחות נוגעת לגל הטרור שהחל בסתיו 2015, ונטען שם לכאורה כי ערבים ישראלים היו מעורבים ברוב הפיגועים. כמו כן יש בספר השוואה בין רצח רבין להטבעת האוניה אלטלנה, ומובא ציטוט של היועמ"ש לשעבר מני מזוז לפיו רצח רבין לא נבע מהסתה.