לא רק אפל: סמסונג דיווחה על צניחה של 40% ברווח הנקי

ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית דיווחה על רווח נקי של 2.7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2015 ■ ההכנסות נותרו כמעט ללא שינוי ברמה של כ-52 מיליארד דולר ■ הסיבה המרכזית: ירידה במכירות גם בתעשיית השבבים וגם במכירות הסלולר

סמסונג / צילום: צחי הופמן
סמסונג / צילום: צחי הופמן

לאחר האכזבה מדוחות אפל, גם המתחרה העיקרית שלה סמסונג  דיווחה על תוצאות מאכזבות. ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית  דיווחה על ירידה חדה של 40% ברווח הנקי ל-2.7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2015. זאת למרות עלייה של 16% ברווח התפעולי. ההכנסות נותרו ללא שינוי ברמה של כ-52 מיליארד דולר.

הרווחים של סמסונג צמחו באופן עקבי בשנים האחרונות, בעיקר הודות לעלייה במכירות השבבים שהיא מפתחת. העלייה בעסקי השבבים חיפתה על ירידה מתמשכת במכירות מכשירי הסלולר. ברבעון האחרון של 2015, סמסנוג סבלה גם מירידה במכירות השבבים, בעיקר בשל היצע גדול וירידת מחירים חדה בתחום.

סמסונג סיפקה בנוסף תחזית מאכזבת לגבי הרבעון הנוכחי וציינה כי היא צפויה להתמודד "בסביבה עסקית מאתגרת בשנה הקרובה". זאת בעיקר בשל האטה בביקוש למוצרים של טכנולוגיית מידע. 

שלשום פרסמה אפל במסגרת הדוחות שלה תחזית מאכזבת מאוד. החברה הגדולה ביותר בעולם במונחי שווי שוק, הודיעה כי המכירות ברבעון הפיסקלי השני יתכווצו ל-50-53 מיליארד דולר בשל התנודתיות הגוברת בכמה מדינות, כולל סין, וכן בשוקי המטבע והון.