השקעה של 240 שקל - ואולי תקבלו דירה בהנחה של מאות א' ש'

איך משתתפים בהגרלות הדירות המוזלות שייצאו לדרך בקרוב? בכמה הגרלות ניתן להשתתף במקביל? ובאילו הגרלות ניתן להשתתף גם אם יש כבר דירה רשומה על שמכם? ■ כל התשובות בסרטון...

מחיר למשתכן/ צילום: צילום מסך אתר
מחיר למשתכן/ צילום: צילום מסך אתר

בחודשים האחרונים אי אפשר לברוח מצמד המילים מחיר למשתכן. התוכנית החדשה ישנה של שר האוצר משה כחלון מבטיחה דירות בהנחה לזוגות צעירים. במקביל, תוכנית אחרת שכבר הספקנו לשכוח ממנה, מחיר מטרה, מכניסה למבצעי ההנחות גם משפרי דיור.

למרות שכולנו למודי אכזבות, במקרה של מחיר למשתכן ומחיר מטרה נראה שבינתיים המכרזים נסגרים ורבים יוכלו ליהנות מדירות בהנחה. באופן מפתיע יש לא מעט אנשים שמוותרים מראש על ההשתתפות בהגרלות בגלל חשש מתהליך בירוקרטי מעיק. חשוב להבין שמדובר בהליך פשוט של הוצאת תעודת זכאות שלוקח מספר ימים ועולה 240 שקל, השקעה קטנה בשביל לקבל הנחה של מאות אלפי שקלים במחיר דירה.

והנה עוד כמה דברים חשובים שכדאי לדעת על הפרויקטים הללו.

ההגרלות הראשונות של מחיר מטרה יתחילו ממש בקרוב ובהמשך גם של מחיר למשתכן אבל חשוב להבין שגם אם זכית בהגרלה, את הדירה תוכל לקבל רק בעוד שנתיים לפחות כי את הפרויקטים עוד לא התחילו לבנות.

במקביל, מי שירש דירה, או חלק ממנה, ומחזיק בבעלות על הדירה הזו עד 6 שנים אחרונות לא זכאי להשתתף במחיר למשתכן.

עוד נקודה שחשוב שתדעו היא שאפשר להגיש מועמדות להגרלה למספר פרויקטים במקביל, אבל בכל מקרה הזכייה לא מובטחת. עד עכשיו הובטחה בנייתן של כמה אלפי דירות מוזלות במקומות שונים אבל זכאים יש הרבה יותר. כך שאם אתם מתכננים לגשת להגרלה קחו בחשבון שיכול להיות שלא תזכו.

ובאשר למאושרים שכן יזכו, את הדירה אי אפשר יהיה למכור במשך חמש שנים, אבל יהיה אפשר להשכיר.

בישראל כמו בישראל, אף אחד לא יודע להגיד כמה זמן תימשך התוכנית וכמה דירות מוזלות ייבנו בסופו של דבר. מה שבטוח הוא שכנראה לא יהיו מספיק דירות לכל מחוסרי הדירה ומי שיחכה היום עם הוצאת הזכאות עד לרגע האחרון עלול לגלות בסופו של דבר שחיכה יותר מדי.

מי שבאמת צריך להזדרז הם משפרי הדיור שבמקרה שלהם מדובר בשתי הזדמנויות בלבד: בראש העין ובמודיעין. לאחר שההגרלות במקומות הללו יסתיימו, אותם משפרי הדיור לא יהיו זכאים יותר לרכוש דירות בהנחה. אז אם עוד לא הוצאתם תעודות זכאות - זה הזמן.