ביהמ"ש האריך את הקפאת ההליכים במגה ב-3 חודשים

הנאמנים: מתכוונים למכור את הרשת לפני פסח ■ שני המתווים למכירה: "מתווה מזומן" למכירת ב-150 מ' ש' ואז עוד 12 תשלומים - או "מתווה תפעולי" עם תשלום ראשון של 150 מ' ש' ואז יתרת תשלום שתוגדר כ"חוב עבר תפעולי"

בית המשפט אישר היום (א') את בקשת נאמני מגה להאריך את הקפאת ההליכים לרשת בשלושה חודשים, עד ל-17 במאי. עם זאת, הנאמנים מסרו לבית המשפט כי בדעתם לסיים את הליך מכירת הרשת עד ל-23 באפריל, על-מנת שהרשת תעבור לידי המוכר עוד לפני חג הפסח. לדברי הנאמנים, למרות זאת נדרשת הקפאת ההליכים לפרק זמן ארוך יותר, וזאת בשל הצורך להשלים הליכים נלווים לתהליך ההקפאה, כמו תשלום התחייבויות.

נאמני רשת מגה, עו"ד אהוד גינדס, רו"ח גבי טרבלסי ועו"ד אמיר ברטוב, שבו וחזרו בבקשתם לבית המשפט על כוונתם למכור את רשת מגה כמקשה אחת, ואף פרסמו שני מתווים למכירה.

לפי המתווה הראשון, שהנאמנים מגדירים "מתווה מזומן", הרוכש יוכל לרכוש את הרשת בתמורה לתשלום מלוא התמורה במזומן או בתמורה לתשלום של 150 מיליון שקל במזומן ביום העברת הזכויות, ואת היתרה ב-12 תשלומים שייפרסו על-פני שלוש שנים וישאו ריבית - דהיינו תשלום אחד בכל רבעון.

לפי המתווה השני, שאותו מגדירים הנאמנים "מתווה תפעולי", הרוכש ישלם תשלום ראשון במזומן בהיקף של 150 מיליון שקל, ויתרת התשלום תוגדר "חוב עבר תפעולי". דהיינו, היתרה תשולם בחמישה תשלומים רבעוניים באופן ישיר לרשימת ספקים ונותני שירותים כפי שיורו הנאמנים. לפי ההצעה, אם החוב התפעולי יעלה על 350 מיליון שקל, חלק זה ייפרע בעד 12 תשלומים רבעוניים נושאי ריבית.

זה ייגמר בפירוק

בשיחה עם "גלובס" בכירים בשוק טענו כי תנאי הפתיחה שהציבו הנאמנים למכירת הרשת הם לא פחות מ"הזויים" ומהווים מכשול בפני משקיעים פוטנציאליים. לפי תנאי המכרז, טופסי המכרז יימכרו תמורת 30 אלף שקל, ומגישי ההצעות לרכישת הרשת יידרשו להפקיד ערבות בנקאית בגובה 40 מיליון שקל ולהגיש את הצעתם עד 23 בפברואר.

לפי הערכות, העמלה שגובה בנק על הנפקת ערבות כזאת עומדת על 0.4%, ולכן מדובר בסך הכל ב-190 אלף שקל שיידרש להשקיע כל מגיש הצעה, סכום שלא יוחזר לו אם לא ירכוש את הרשת.

אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי, שרכש את טופסי המכרז, אומר כי "לכשאצטרך, אבוא איתם בדיבור והם יצטרכו לשלם את הערבות הבנקאית".

- אתה מעוניין ברכישת כל הרשת?

"אני עדיין לא יודע לענות על כך. אני אישית מנוע מלהיכנס לחדר המצב מכיוון שהם הגדירו שמנכ"לים לא יכולים להיכנס".

- אתה פסימי לגבי האפשרות שמגה תימכר כמקשה אחת?

"בהחלט, אני פסימי. בטח לא תוך עשרה ימים. ייקח לנו זמן ללעוס את החומר ולהגיש הצעה, וזה בטח לא יקרה תוך שבועיים".

משקיע פוטנציאלי אחר בשוק אמר ל"גלובס": "הנאמנים חושבים שיש להם בונבוניירה בידיים, אבל הצד השני, הרוכש, לא רואה אותה. הנאמנים קיבלו היום הארכה של שלושה חודשים וזה לא כדי למכור את הרשת מחר בבוקר. גם הם מבינים כנראה שאין קונה לכל הרשת.

"אני משער שב-23 בחודש, כשהם יפתחו מעטפות, אם יהיו כאלה, הם יבינו שהם צריכים לפרק את החבילה לגורמים ואז הם יפתחו מו"מ מחדש, גם מול מתעניינים שלא ייגשו למכרז. בכל זאת מדובר ב-127 חנויות שאין להן אופי וגודל אחיד".

עוד לדבריו, "הנאמנים חייבים לשחק את המשחק כמו שהם משחקים אותו כרגע כדי להרוויח זמן.

"ברמה האישית של הנאמנים, המשחק הוא לטובתם כי הם הרי לא עובדים לשם שמים, לכן הם לא יכולים לומר שהם מפרקים את הכול. הם ילכו על הכול, אבל ברגע שיבינו שעל הכול הם מקבלים כלום כסף, הם יתחילו לפרק. ואז הם יבואו להסתדרות ויגידו 'ניסינו, זה לא הולך, ולכן אין לכם הסכם קיבוצי, אין ועד, ולכן אנחנו מפרקים את העסק לחבילות'. הם חייבים לעקר את סיפור העבודה המאורגנת, וזו לדעתי הדרך היחידה".

אזהרה לאלון רבוע כחול

בבקשה שהוגשה לבית המשפט ציינו הנאמנים כי הודיעו לחברה-האם, אלון רבוע כחול, כי הנושים של מגה הם בקדימות לנושים הפיננסיים של החברה-האם, ולכן אלון רבוע כחול לא תוכל להגיע להסדר עם נושיה הפיננסיים בלי לכלול בו הסכם מוסדר עם מגה ונושיה. הנאמנים הדגישו כי אם תעשה זאת, הרי שבבירור יהיה מדובר בהעדפת נושים.

על רקע המשא ומתן למכירת השליטה באלון רבוע כחול ולמכירה של השליטה בחברה-הבת, רבוע כחול נדל"ן, הדגישו הנאמנים כי מסרו אזהרה לחברה-האם, שלפיה היא לא תוכל לבצע כל פעולה כזאת מבלי לתאם איתם מראש, או לפחות ליידע אותם זמן סביר מראש.

נאמני מגה סירבו להגיב לדברים.