הישג למירי רגב: גלגלצ מינתה מבקר מוזיקה מזרחית לעורך

אבי שושן, מבקר המוזיקה של ynet, שנחשב לאחד המבקרים היחידים שעיקר עיסוקם הוא במוזיקה ים-תיכונית, יצטרף לתחנה כעורך מוזיקלי ■ רגב: "פריצת דרך" ■ שושן: "אני רק קול אחד מ-8 בישיבת הפלייליסט, מקווה שאצליח לתקן"

אבי שושן / צילום: ליאור צור
אבי שושן / צילום: ליאור צור

עורך מוזיקלי חדש יפקוד בקרוב את ישיבות הפלייליסט של גלגלצ: התחנה הודיעה היום (ב') על צירופו של אבי שושן כעורך מוזיקלי. שושן הוא כתב ומבקר המוזיקה של אתר האינטרנט ynet. "שושן יצטרף לגלגלצ בשבועות הקרובים, ולאחר קליטתו יחל לערוך מוזיקה בתחנה ויצטרף לישיבות המערכת", לשון הודעת גלגלצ.

שושן החל את דרכו לפני 7 שנים כמבקר מוזיקה באתר מקבוצת "ידיעות אחרונות" ונחשב לאחד המבקרים היחידים שעיקר עיסוקם הוא בתחום המוזיקה המזרחית/ים-תיכונית.

באחרונה התרבתה הביקורת כלפי התחנה הצבאית על הדרה, לכאורה, של זמרים וזמרות ישראלים מרשימת השירים, הפלייליסט, של התחנה. מי שהובילה את הקמפיין נגד התחנה הייתה שרת התרבות מירי רגב, שטענה כי בהיותה תחנה ציבורית אין לה את הזכות למנוע השמעה של זמרים, ובעיקר מהז'אנר הים-תיכוני. היא קבלה על האופן שבו מנוהלות ישיבות הפלייליסט ובעיקר על ההומוגניות שלהן.

מהתחנה נמסר כי "הגעתו של אבי שושן לגלגלצ היא חלק נוסף ממהלך התרעננות ושינוי בלוח השידורים של גלגלצ, שהחל עם הגעתו של נדב רביד (מנהל התחנה - ל"א) לתחנה לפני כשנה, והמשיך בעליית לוח השידורים החדש לפני כחודשיים".

שושן מסר כי הוא "שמח להצטרף לתחנה הפופולרית והמשפיעה בישראל. אעשה כמיטב יכולתי לתרום לעושר המוזיקלי שלה".

מנהל גלגלצ, נדב רביד, מסר כי "מהיכרות מקצועית עם אבי, התרשמתי מאוד מזווית הראיה המקורית והבלתי תלויה שלו ומהמנעד המוזיקלי שלו, שרק חלק ממנו בא לידי ביטוי בטור הפופולרי ב-ynet. אני שמח שהוא מצטרף אל הצוות המצוין של תחנת הרדיו המובילה בישראל". 

השרה מירי רגב מסרה בתגובה: "אני רוצה לברך את ירון דקל על החלטתו למנות את אבי שושן, שמאופיין בהיכרותו והבנתו את הז'אנר הים-תיכוני. אין לי ספק שמינויו לעורך מוזיקלי הוא פריצת דרך בתרבות הישראלית, בדיוק כמו שאליס מילר פתחה את הדלת לנשים טייסות בצבא. אין לי ספק ששושן יפרוץ את הדרך ויסיר את החומה שלא נתנה ביטוי בגלגלצ לז'אנרים אחרים ונוספים. במינוי זה דקל מוביל את גלי צה"ל וגלגלצ לצעד חשוב לכיוון לב הקונצנזוס הישראלי, כפי שראוי לתחנה ציבורית הממומנת מכספי הציבור". 

שושן: "אני רק קול אחד מבין 8"

רגב גם התקשרה הבוקר לאבי שושן לברך אותו על תפקידו החדש בגלגלצ, וגם בשיחתם היא השוותה את השפעת הצטרפותו של שושן לתחנה לזו של אליס מילר לשילוב נשים בקורס טיס.

"קטונתי, זו השוואה מדהימה", אמר שושן ל"גלובס". "אני מאמין שהיא רואה את זה ממקום מאוד אישי ואמתי. אותי אישית זה מביך".

- אתה מאמין שבהצטרפות שלך יש משום פריצת דרך?

"כן. איך שלא מסתכלים על זה, כשמכניסים מישהו מבחוץ, זה מרגש. אני מקווה שאהיה שליח לדבר מצווה".

- אתה מאמין שיש מה לתקן בשיטת הפלייליסט?

"תמיד יש מה לתקן. אבל עוד מוקדם, אני רק קול אחד מבין 8, אני מקווה שאצליח".