הופקדה תוכנית להשכרה ארוכת-טווח בשכונת המשתלה בצפון ת"א

על פי התוכנית, ניתן יהיה לבנות על המגרש ארבעה בניינים בני שש קומות מגורים מעל קומת מסחר, ובנוסף קומת גג חלקית

 הדמיה של התוכנית להשכרה בשכונת המשתלה / צילום: הדמיה
הדמיה של התוכנית להשכרה בשכונת המשתלה / צילום: הדמיה

הועדה המחוזית לתכנון ולבניה במחוז תל אביב, בראשות גילה אורון, החליטה על הפקדת תכנית המשתלה. מדובר בתוכנית אותה יזמה החברה הממשלתית "דירה להשכיר" בראשה עומד עוזי לוי, תוכנית המתייחסת למגרש 91, המגרש הפנוי האחרון בתכנית שכונת המשתלה. על פי התוכנית, מוצע לקדם על המגש בניית פרויקט להשכרה ארוכת טווח למשך 20 שנה.

על פי התוכנית, ניתן יהיה לבנות על המגרש ארבעה בניינים בני שש קומות מגורים מעל קומת מסחר, ובנוסף קומת גג חלקית. עוד על פי התוכנית, מספר יחידות הדיור יעמוד על 136 בשטח עיקרי ממוצע של 80 מ"ר, ממ"ד, וכן מרפסת בשטח 9 מ"ר לדירה. בקומת הקרקע יהיו 1,500 מ"ר עיקריים למסחר שיופנה לרחוב משה וילנסקי.

נציין כי המגרש האמור הוא בבעלות רשות מקרקעי ישראל ועיריית ת"א, וככל הנראה, לאחר שהתוכנית תאושר תצא החברה הממשלתית "דירה להשכיר" במכרז ליזמים וקבלנים בדומה למכרזים הקודמים שפרסמה ברמת השרון, הרצליה ובמתחם הגדנ"ע בדרום העיר תל אביב-יפו. כמו במכרזים הקודמים, גם מכרז זה צפוי לייעד את כל הדירות להשכרה, כאשר רבע מהן מיועדות לזכאים בשכר דירה מפוקח. את התוכנית תכנן אדריכל יעקב יער.

"דירה להשכיר קיבלה הרשאה לתכנון על הקרקע במשתלה ובמקור הקרקע הייתה אמורה להיות לבניית 92 יחידות דיור למכירה", כך מספר עוזי לוי, מנכ"ל חברת דירה להשכיר. "השקענו המון מאמץ בלהסביר למה חשוב לעשות שם פרויקט להשכרה ובסוף שכנענו את כולם. כל הפרויקט ישווק במודל של דירה להשכיר. זה נכון חברתית ונכון כלכלית. עכשיו אנחנו עוסקים בהתאמות התוכנית לדרישות הוועדה המחוזית. הכוונה שלנו היא להגיע לשיווק עוד השנה (2016). מדובר בפרויקט דיור להשכרה לטווח ארוך בלב איזור הביקוש וזו בשורה".