קבינט הדיור אישר את יעדי תכנון, שיווק ועסקאות בדירות השנה

המטרה: 145 אלף דירות בכל 3 הקטגוריות הללו ■ מינהל התכנון ומטה הדיור יעקבו לראות האם היעדים אכן מושגים

משה כחלון / צילום: שלומי יוסף
משה כחלון / צילום: שלומי יוסף

קבינט הדיור בראשותו של שר האוצר משה כחלון דן היום (ב') בשורה של הצעות החלטה משמעותיות הנוגעות לענף הנדל"ן. בין היתר מדובר בקביעת יעדים שאפתניים בכל הנוגע לתכנון קרקע, שיווק מכרזים וגם צפי עסקאות מאושרות עד סוף 2016, הצעת החלטה הנוגעת להבאת חברות זרות שיעבדו בענף הנדל"ן הישראלי וגם הצעה של שר הבינוי והשיכון יואב גלנט העוסקת בתיעוש הבנייה, הכשרת עובדים ועוד.

בפתח הישיבה אישר קבינט הדיור את היעדים שנקבעו לשנת 2016. במסגרת יעדים אלה נקבע כי בסוף השנה הנוכחית יצטרך מניין השיווקים (פרסום מכרז) לעמוד על 55 אלף יחידות דיור כאשר 30 אלף מהשיווקים צריכים להיות באזורי ביקוש. בכל הנוגע לעסקאות מאושרות (מכרזים שנסגרו והוכרזו בהם זוכים) היעד שנקבע הוא 40 אלף יחידות דיור מתוכן 26 אלף באזורי הביקוש. במקביל, ההחלטה גם קובעת כי מתוך מניין שיווקי הקרקע בשנת 2016, שיווק של 3,500 יחידות דיור ייעשה ביישובי מיעוטים ברחבי הארץ.

בכל הנוגע ליעדי התכנון, משרד האוצר מציב בפני מינהל התכנון יעד לאישור 100 אלף יחידות דיור עד סוף 2016. מדובר יעד של 62 אלף יח"ד מתוכננות ומאושרות על ידי הועדות המחוזיות ועוד 38 אלף יח"ד במסלול המיוחד של הועדה לתוכניות מועדפות לדיור (הותמ"ל). על פי הטבלה המצורפת להצעת ההחלטה, עיקר המאמץ של מינהל התכנון עתיד להיות ממוקד באזור הדרום ובאזור המרכז שם מדובר על היעד הגבוה ביותר של יחידות דיור מאושרות. כך, במחוז מרכז מדובר על 22 אלף יחידות דיור מאושרות עד סוף 2016 (ועדות מחוזיות וותמ"ל יחד) במחוז הדרום מדובר על 28.5 אלף יחידות דיור מאושרות עד סוף השנה (ועדות מחוזיות וותמ"ל יחד).

במקביל, ההחלטה גם מסמנת את היעד של שיווקי קרקע למטרת דיור להשכרה ארוכת טווח על ידי החברה הממשלתית "דירה להשכיר", יעד שעומד על שיווק קרקע ל-2,300 יחידות דיור עד סוף השנה. מתוך 2,300 יחידות הדיור הללו 1,570 עתידות להיות באזור המרכז בעוד 730 בנגב ובגליל.

 

עוד נקבע כי מינהל התכנון יגבש רשימת תכניות מפורטות למגורים שיובאו לאישור בשנת 2016 על מנת לעמוד ביעדים שנקבעו ומנהל התיכנון ומטה הדיור ירכזו את המעקב והבקרה על יעדי התכנון שקבעה הממשלה וידווחו לממשלה בסוף שנת 2016 על התקדמותם בהתאם ליעדים.

במקביל, קבינט הדיור אישר גם את הצעת ההחלטה הנוגעת לקידום בניית מעונות סטודנטים ברחבי הארץ. על פי ההחלטה החברה הממשלתית לדיור להשכרה, "דירה להשכיר", תהיה אמונה גם על הקמת מעונות סטודנטים ברחבי הארץ יחד עם המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) והועדה לתכנון ותקצוב של המל"ג (ות"ת). במסגרת ההחלטה נקבע על קידום בניית 20 אלף מיטות חדשות במעונות סטודנטים ברחבי הארץ עד שנת 2020. עוד נקבע במסגרת ההחלטה שאושרה בקבינט כי תיבחן האפשרות לתת עדיפות ליישובים בפריפריה וכן ליישובים ממצב סוציו-אקונומי נמוך.

יעדי תכנון דירות
 יעדי תכנון דירות

יעדי תכנון דירות
 יעדי תכנון דירות

יעדי תכנון דירות
 יעדי תכנון דירות