הבוננזה בשוק הדירות: רווחי אשדר זינקו ב-166% ל-71 מיליון שקל

המנכ"ל: "עליית המחירים תימשך; באזורים שבהם תשווק כמות גדולה של דירות אולי המגמה תתהפך"

בנייה חדשה / צילום: תמר מצפי
בנייה חדשה / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן למגורים אשדר  מקבוצת אשטרום  סיכמה הבוקר (ד') שנה חיובית, עם זינוק של 166% ברווחיה, שהגיעו ל-71 מיליון שקל, וזאת אחרי שהכנסותיה צמחו ב-14% ל-900 מיליון שקל.

בסיכום שנתי, אשדר, העוסקת בתחום ייזום הבנייה למגורים, הצליחה לשפר באופן משמעותי את הרווח הגולמי שלה, שצמח ב-86% ל-153 מיליון שקל והשתרשר לשורה התחתונה.

באשדר מסבירים כי "העלייה בשיעור הרווח הגולמי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד נובעת מתמהיל הפרויקטים ומתמהיל הדירות שאוכלסו במהלך השנה, שלהם רווח גולמי גבוה יחסית".

עוד מציינים בחברה, כי ב-2014 הרווח הגולמי הושפע לשלילה מאכלוס דירות בפרויקט "טריו" בחיפה, אחרי שעיקר הרווח הגולמי ממנו הוכר ב-2013 בעקבות רכישת חלק השותף.

בסיכום הרבעון הרביעי של 2015 קפצו הכנסות אשדר ב-115%, והגיעו ל-284 מיליון שקל, ובזכות תזמון של אכלוסים ותמהיל הפרויקטים, הרווח הנקי שלה הצטבר ל-41 מיליון שקל, אחרי שורה תחתונה שלילית שהציגה ברבעון המקביל של 2014. במקביל לדוחות הודיעה אשדר על חלוקת דיבידנד של 32 מיליון שקל לבעלי מניותיה.

"מוותרים על חלום הדירה במרכז"

מניית אשדר הגיבה בחיוב לדוחות, עם עליות שהגיעו בשעות הצהריים ל-5%, אולם בשנה החולפת מנייתה לא רשמה שינויים משמעותיים, והיא משקפת לחברה שווי של קרוב ל-400 מיליון שקל.

כמו יתר חברות הנדל"ן למגורים, גם אשדר מכירה בהכנסותיה ממכירת דירות עם מסירת הדירה ללקוח, בהתאם לתקנות החשבונאות של ה-IFRS.

עוד בסיכום שנתי, למרות ביקושי השיא לדירות בשוק, מספר הדירות שמכרה אשדר ירד ב-11% ל-434, ולמרות זאת התמורה הכספית עבורן עלתה ב-4.5% ל-762 מיליון שקל.

ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר, התייחס למצב השוק, ואמר כי על רקע עליות המחירים, "אפשר לראות חלק גדול מהציבור שמוותר על החלום לקנות דירה במרכז ומתפשר ומתרחק מהאזור. מהבדיקות שאנחנו עושים נראה כי באזורי הביקוש למדינה אין היקף משמעותי של קרקעות שעליהן היא יכולה ליזום תוכניות, ולא מצליחים לענות על הביקושים באזור המרכז. עליית המחירים תימשך, אולם נקודתית באזורים שבהם המדינה תצליח לשווק כמות מאוד גדולה של דירות, יכול להיות שנראה היפוך מגמה".

לגבי השנה החולפת של אשדר אמר פרידמן כי "המשכנו בתנופת הבנייה והצמיחה והגדלנו את צבר הקרקעות, בהמשך למגמה שהצגנו בשנים האחרונות. יש לנו תמהיל דירות מאוד מגוון, אנחנו בונים גם בפריפריה וגם במרכז ויש לנו ביזור גדול מאוד של הפרויקטים".

נתוני מכירת הדירות של אשדר
 נתוני מכירת הדירות של אשדר