אי.די.בי: נחזיק עד כ-30% מהחברה הממוזגת ישראייר-סאן דור

אי.די.בי עדכנה היום כי המו"מ בין הצדדים עדיין לא הבשיל וכי אין כל וודאות שייחתם הסכם מחייב, אך במקרה שעסקת המיזוג כן תצא לפועל, היא בוחנת אפשרות להחזיק במניות החברה הממוזגת ■ אי.די.בי עדכנה עוד כי היא מנהלת מו"מ עם בנק לאומי לקבלת הלוואה בהיקף של 50 מיליון דולר

לקראת מחיקת מניות אי.די.בי פתוח מהמסחר בבורסה, פרסמה היום החברה פרטים נוספים בקשר עם המגעים המתנהלים למיזוג החברה הנכדה ישראייר עם חברת סאן דור שבבעלות אל על. מהפרטים שפורסמו עולה, כי אם תצא העסקה אל הפועל, תחזיק קבוצת אי.די.בי ב-25% עד 30% מהחברה הממוזגת, בעוד שאל על תחזיק ביתרת המניות.

אי.די.בי פתוח מחזיקה בבעלות מלאה על חברת אי.די.בי תיירות, שפעילותה המרכזית היא החזקה במלוא מניות חברת התעופה והתיירות ישראייר. לאל על פעילות בתחום חבילות הנופש שמרוכזת בחברה הבת סאן דור. במסגרת העסקה המתוכננת אמורה כאמור ישראייר לקלוט לתוכה את פעילות סאן דור, ובתמורה להקצות 70%-75% ממניותיה לאל על. לאחר המיזוג תרכז כנראה ישראייר את פעילות הלואו-קוסט, טיסות הפנים וחבילות הנופש של אל על.

מהדיווח שפרסמה היום אי.די.בי, עולה כי העסקה אמורה להתבצע ללא הנכסים וההתחייבויות המרכזיים של ישראייר, כלומר ללא המטוסים שבבעלותה וההלוואות שהתקבלו למימון רכישתם. ישראייר סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2015 ברווח נקי של 33 מיליון שקל, לאחר שרשמה הפסד של 8 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2014. החברה מחזיקה כיום בשני מטוסי מדחף מסוג ATR-72, המשמשים בעיקר לטיסות בקו ת"א-אילת, וכן בשני מטוסי סילון איירבוס A320 שמשמשים לטיסות מנתב"ג לאירופה ולאילת. במהלך השנה אמורה החברה לקלוט עוד שני מטוסי איירבוס A320 שמיוצרים עבורה.

מהדיווח הנוכחי עולה כי אם תיחתם עסקה, הרי שרגע לפני השלמתה תמכור ישראייר את המטוסים שבבעלותה תמורת סכום מוערך של 70-85 מיליון דולר. העסקה, יש להדגיש, עשויה לכלול את מכירת כל המטוסים או חלקם, וכן את חכירתם מחדש (כולם או חלקם).

מו"מ עם לאומי על פריסת חובות

אי.די.בי תיירות וישראייר מנוהלות בידי אורי סירקיס, המשמש כמנכ"ל שתי החברות. עוד עולה מההודעה היום כי במקביל למגעים עם אל על, מצויות שתי החברות בשלבים מתקדמים של משא ומתן עם בנק לאומי בדבר פריסת חובותיהן לבנק בהיקף של 50 מיליון דולר.

על פי המתווה המתגבש, יפרעו אי.די.בי תיירות וישראייר חוב של 15 מיליון דולר ללאומי במהלך 2016 ממקורותיהן העצמיים, כאשר יתרת ההלוואה (35 מיליון דולר) תיפרע החל מ-2017. כך, שלאחר פירעון מלוא ההלוואה ורגע לפני השלמת העסקה, יועבר לאי.די.בי פתוח סכום של 35-50 מיליון דולר.

אי.די.בי פתוח מסרה היום כי הצדדים יפעלו להשלמת בדיקות הנאותות בהקדם, באופן שיאפשר קיום מו"מ על פרטי העסקה. עם זאת, טרם נחתם מזכר הבנות כלשהו ולכל צד שמורה הזכות שלא לקיים ולהשלים את המו"מ, כך שאין כל ודאות שהעסקה אכן תיחתם. בכל מקרה, גם אם תיחתם העסקה, היא תחייב קבלת אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים קודם להשלמתה.

אל על מצדה, הסתפקה בדיווח לפיו המו"מ בין הצדדים טרם הבשיל, וכי תנאי העסקה, ככל שתתגבש, כפופים בין השאר להשלמת בדיקות נאותות שאינה מחייבת ולמו"מ בין הצדדים, ואין כל ודאות שייחתם הסכם מחייב בין הצדדים או שתושלם העסקה.