האם זה המהלך שיטיס את מניית אפל ל-130 דולר?

עמית דריאני, אנליסט ב-RBS, טוען בסקירה שפרסם כי אפל עשויה להגדיל את התוכנית לרכישת מניות שלה ב-40-50 מיליארד דולר ולהעלות את שיעור הדיבידנד ב-10%-15% ■ הוא מעניק לאפל המלצת "ביצועי יתר" ומחיר יעד של 130 דולר למניה

טים קוק אפל / צלם: רויטרס
טים קוק אפל / צלם: רויטרס

מניית אפל צנחה ב-14.5% ב-12 החודשים האחרונים והשיגה ביצועי חסר מול הנאסד"ק והדאו ג'ונס. ב-19 באפריל, ענקית הטכנולוגיה תפרסם את תוצאותיה לרבעון הפיסקאלי השני שלה ולפי הצפי היא עשויה "לפנק" את המשקיעים ולהעלות את שיעור הדיבידנד שהיא מחלקת במקביל להעלאת תוכנית הרכישה העצמית. לכן, עולה השאלה האם מהלך שכזה עשוי לגרום למניית החברה לזנק בעשרות אחוזים ואולי לטפס לשיא חדש?

עמית דריאני, אנליסט ב-RBS, טוען במזכר שפרסם אתמול כי אפל עשויה להגדיל את התוכנית לרכישת מניות שלה ב-40-50 מיליארד דולר ולהעלות את שיעור הדיבידנד ב-10%-15%.  

אומנם המשקיעים אוהבים מאוד מהלכים של חלוקת ההון למשקיעים, אך בכל הנוגע לאפל, ההיסטוריה מוכיחה כי תוכניות הרכישה עצמית לא תורגמו לעליות מהותיות בערך המניה בטווח הארוך. כך למשל, ביצועי החסר של מניית אפל  בשנה החולפת היו למרות העובדה שהחברה החזירה למשקיעים כ-110 מיליארד דולר במסגרת רכישה עצמית של מניותיה, כ-20% מסך כל ההון שהוציאו החברות הנסחרות במדד ה-S&P 500 באותה שנה על רכישות עצמיות. כך על פי נתונים של חברת  FactSet.

לשם השוואה, חברת התקשורת AT&T, שפינתה את מקומה במדד הדאו ג'ונס לטובת אפל לפני כשנה, זינקה בכ-19% ב-12 החודשים האחרונים למרות שהתוכנית לרכישה עצמית של מניותיה הסתכמה בכ-300 מיליון דולר בלבד. 

למעשה, מאז שאפל חזרה לחלק דיבידנדים ב-16 באוגוסט 2012, המניה שלה טיפסה רק ב-16%, הרבה פחות ממדד ה-S&P 500 שהוסיף לערכו 44%. ביצועי החסר של המניה הובילו את טריפ צ'ואודרי, אנליסט בחברת Global Equities Research להצהיר כי רכישה עצמית של מניות וחלוקת דיבידנדים, פשוט לא פועלים.

עם זאת, דריאני, שאישרר את ההמלצה שלו למניית אפל ל"ביצועי יתר" ומחיר יעד של 130 דולר, ממשיך להאמין כי מניית אפל מוערכת בחסר. להערכתו, התוכניות להחזר הון למשקיעים של אפל, יוסיפו 4% לרווח למניה של אפל בתוצאות הרבעוניות שהיא תפרסם באפריל.