ג'נט ילן: נשמור על מסלול העלאות ריבית הדרגתי ב-2016

יו"רית הפדרל ריזרב לא אמרה מתי תהיה העלאת הריבית הבאה, אבל כן אמרה שהצעד הבא של הפד הוא אכן העלאת ריבית ■ "קצב איטי יותר של העלאות ריבית יהיה המתאים ביותר בהתחשב במצב הכלכלה" ■ "העלאת הריבית בדצמבר 2015 לא הייתה טעות"

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן חוזרת על הצהרותיה להעלאת ריבית הדרגתיות בארה"ב ב-2016, בקצב איטי יותר מכפי שהוערך בהעלאת הריבית הקודמת בדצמבר האחרון. ילן לא אמרה הלילה (ו') מתי תהיה העלאת הריבית הבאה, אבל כן אמרה שהצעד הבא של הפד הוא אכן העלאת ריבית. הנגידה דיברה בפאנל של כל הנגידים הקודמים בהשתתפות בן ברננקי, פול וולקר, ואלן גרינספן שהצטרף בשיחת וידיאו.

לדברי ילן, "מסלול הדרגתי של העלאת ריבית יהיה המתאים ביותר בהתחשב בהתאוששות הכלכלה האמריקאית עד עכשיו והחל מרגע זה - נשמור על מדיניות אחראית". כשילן נשאלה האם העלאת הריבית בדצמבר האחרון הייתה צריכה להיות, היא השיבה כי לדעתה זו לא הייתה טעות להעלות את הריבית. היא גם שללה את הטענה כי ישנה בועה בכלכלת ארה"ב והוסיפה כי הכלכלה הציגה שיפור, וגם בשוק העבודה נרשם שיפור - אבטלה של 5% והשתתפות טובה בעבודה. 

באשר לאינפלציה, קריטריון נוסף שעומד בפני הבנק המרכזי בהחלטתו להעלות ריבית, ילן אמרה כי היא מושפעת מגורמים עונתיים והיא צפויה להתייצב ולעלות אף יותר.