באוצר שוקלים לבטל את השאטלים בחניוני "חנה וסע"

על פי הערכה בקרב גורמי הממשלה, מדי יום נוסעים כ-120 איש מארבעת חניוני "חנה וסע" ■ חישוב גס מעלה שעבור כל נוסע משלמת המדינה מדי יום כ-550 שקל ■ "הם נוסעים ריקים ועולים למדינה כ-18 מיליון שקל בשנה"

חניון הנתיב המהיר / צילום: איל יצהר
חניון הנתיב המהיר / צילום: איל יצהר

משרד האוצר רוצה לבטל את השאטלים החינמיים שמפעילה חברת נת"ע - כך נודע ל"גלובס". באוצר טוענים כי השאטלים נוסעים ריקים ועולים למדינה כ-18 מיליון שקל בשנה. עם תחילת עבודות הרכבת הקלה בתל אביב הודיעו במשרד התחבורה על פתיחת ארבעה חניוני "חנה וסע" שמהם ייצאו שאטלים חינמיים או מוזלים אל מוקדי התעסוקה בעיר. זאת כדי להקל על הפקקים הצפויים בגוש דן.

בחניונים אלפי מקומות חניה, והשאטלים יוצאים בכל 15 דקות לערך, אלא שחלפו יותר משישה חודשים מאז תחילת העבודות, החניונים עומדים ריקים והשאטלים גם הם יוצאים ריקים כמעט, לפעמים עם נוסע אחד או שניים ביום.

"גלובס" פנה אל משרד התחבורה בבקשה לקבל את נתוני הנוסעים העדכניים, אך הם לא נמסרו. מבדיקה של "גלובס" עולה כי בחניון המושבה בפתח תקווה, למשל, חנו בשבוע שעבר בשעה 9:30 פחות מ-20 מכוניות. זאת אף שבחניון אלף מקומות חניה. באותו יום יצאו שני שאטלים עם נוסע אחד, וכל השאר יצאו ריקים. ביתר החניונים (גני יהושוע, תל ברוך ומצפה מודיעין) המצב דומה.

על פי הערכה בקרב גורמי הממשלה, מדי יום נוסעים כ-120 איש מארבעת החניונים. חישוב גס מעלה שעבור כל נוסע משלמת המדינה מדי יום כ-550 שקל. הרבה יותר ממונית ספיישל הלוך חוזר מכל אחד מהחניונים.

באוצר טוענים שמיקום החניונים הופך את החניה בהם ללא כדאית, וזה כמה שבועות שוקלים להפסיק את התשלום לשאטלים. עם זאת, באוצר חיכו לראות אם הביקוש להם יעלה לאחר התקדמות העבודות לבניית התחנה התת-קרקעית ברחוב קרליבך. העבודות החלו לפני כשבועיים ואולם גם הן לא מנעו את הגעת הנוסעים למרכז תל אביב במכוניתם הפרטית.

ממשרד התחבורה נמסר: "אין כוונה להפסיק את שירות השאטלים. חניוני חנה וסע הוקמו במסגרת עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, ומיקומם נקבע בהתאם לצרכים ובתיאום עם כל הגורמים הנוגעים בדבר. החניונים ממוקמים בערים מרכזיות, שמהן ישנה תנועה ערה למרכזי התעסוקה של תל אביב, וזאת במטרה להקל את עומסי התנועה באזורים אלה וכדי לאפשר נסיעה רציפה ומהירה באמצעות נתיבי התחבורה הציבורית. מאז הושק השירות נרשמה מגמה של עלייה בשימוש בחניונים".