הפניקס בוחנת רכישת זכויות לבניית דיור מוגן בקניון קסטרא בחיפה

עשויה לרכוש מידי גיל דנקנר זכויות בנייה להקמת שני מגדלים רבי-קומות, שיכללו גם משרדים ■ הקבוצה מחזיקה כיום ברשת הדיור המוגן "עד 120"

הדיור המוגן ממשיך לעניין את קבוצות הביטוח הגדולות. לאחר שדווח כי חברת הביטוח הראל תשקיע בחברת הדיור המוגן של יונל כהן מאיילון - חברת בית הזהב, ל"גלובס" נודע כי בימים אלה בוחנת קבוצת הביטוח הפניקס, שבניהול אייל לפידות, את האפשרות לרכוש מידי גיל דנקנר ומשפחתו זכויות בנייה בסמוך לקניון קסטרא שבחיפה, לטובת הקמתם של שני מגדלים לדיור מוגן. ככל הידוע, מדובר על בחינה בשלב מקדמי ביותר ואין ודאות שתבשיל לכדי עסקה.

כבר לפני כ-3 שנים פורסם כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה אישרה את פרויקט מגדלי קסטרא בדרום העיר, שצפוי לכלול שני מגדלים רבי-קומות שישמשו לדיור מוגן וגם למשרדים. הפרויקט האמור צמוד למרכז קסטרא, קניון הנמצא גם הוא בבעלותו של דנקנר.

תחום המשיק לפעילות הביטוח

תחום הדיור המוגן זוכה בשנים האחרונות להתעניינות גוברת, גם מצד גורמים חדשים שלוטשים עיניים לפעילות זו. כך למשל, קבוצת עזריאלי, שלא פעלה בתחום זה בעבר, נכנסה אליו לפני זמן קצר יחסית וכבר הספיקה לרכוש קרקעות לבנייה, וגם לרכוש פרויקטים קיימים של דיור מוגן - מתוך אסטרטגיה ברורה ומוצהרת להמשיך לצמוח בתחום זה, שצפוי ליהנות מהמשך המגמות הדמוגרפיות בישראל (התארכות תוחלת החיים). זאת, על רקע חוסר שכבר קיים (ובוודאי בהנחת ביקוש עתידי) בפתרונות דיור מוגן לאוכלוסיות יעד מבוגרות.

מבחינת קבוצות הביטוח, הדיור המוגן הינו תחום שמשיק בכמה אופנים לפעילותן, במיוחד כמנהלות כספי ציבור לטווח ארוך, שכן מדובר בניהול נכסים מניבים שנהנים מהתארכות תוחלת החיים של הציבור בכללותו. לקבוצת הביטוח הפניקס כבר קיימת כיום החזקה משמעותית של 100% ממניות רשת הדיור המוגן "עד 120 - מרכזי מגורים לאוכלוסייה המבוגרת".

"עד 120" יוזמת, מקימה ומנהלת מרכזי דיור מוגן בפלח השוק היוקרתי, והיא מפעילה שלושה מרכזים - בראשון לציון, ברמת החיל בתל-אביב ובהוד-השרון. בדוחותיה הכספיים לשנת 2015 ציינה הפניקס כי "'עד 120' פועלת להרחיב את פעילותה בתחום, ובוחנת אפשרויות שונות של הקמה או רכישה של בתי דיור מוגנים נוספים". בהקשר זה יצוין כי לאחרונה זכתה רשת הדיור במכרז לרכישת מקרקעין בעיר מודיעין, והיא בוחנת אפשרות להקים שם בית דיור מוגן. "עד 120" סיכמה את 2015 עם רווח שנתי של כ-69 מיליון שקל.