רייטינג שבועי: קדחת האביב - נתוני צפייה נמוכים לעונה

"משחקי השף" שומרת על ממוצע אופייני, לאחר שרשת שידרה 3 תוכניות יום אחרי יום

פריחת האביב לא עושה חסד עם לוח השידורים. מרגע שחג הפסח מורגש באופק, יותר ישראלים יוצאים לחופשות או עסוקים בעבודות הבית וממעטים לצפות בטלוויזיה. בשל כך, סך הצפייה יורד משמעותית, ונתוני הרייטינג נמוכים ביחס לעונת השידורים.

דווקא "משחקי השף" של זכיינית ערוץ 2 רשת הצליחה לשמור השבוע על נתונים אופייניים לעונה, עם 26.3% צפייה במשקי-בית יהודיים ו-800 אלף צופים בכלל האוכלוסייה בסך-הכול, לאחר ששידרה 3 תוכניות יום אחר יום - למורת-רוחה של הרשות השנייה. אם לא די בזאת, רשת ויתרה על שידור הדרמה היחידה שלה - "בלתי הפיך" המשעשעת.

"בייק אוף ישראל" של קשת יצאה השבוע לפגרה, על-פי הקדימונים מטעמי כשרות של חג הפסח, שכן עדיף לא להתגרות בצופים עם עוגות שהוא לא יכול לאכול בשבוע הקרוב. עם זאת, ההערכה היא שעדיף לא לשדר את הסופלה האוורירי והשברירי הזה בשבוע שבו נתח הצפייה צפוי לרדת עוד יותר בשל חופשת החג.

מאז עלתה נמצאת "בייק אוף ישראל" במגמת נסיגה קלה, והשבוע הגיעה לנתון של 23.5% במשקי-בית יהודיים. אמנם מדובר בפורמט חדש שזו לו עונתו הראשונה, ועדיין, אין ספק שהוא זקוק ליותר רייטינג.

בגזרת משדרי האקטואליה, מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 היא הנצפית ביותר השבוע, למרות נתונים עונתיים חלשים יחסית, עם 589 אלף צופים בכלל האוכלוסייה. לעומת זאת, ממוצע הצפייה בחדשות 10 עומד על 280 אלף איש בכלל האוכלוסייה.

"המסע המופלא של אהרוני וגידי" ממשיך בערוץ 10, והשבוע עם 396 אלף צופים ו-14.1% צפייה במשקי-בית יהודיים. שידור התוכנית הוביל לפגיעה ב"משחקי השף" ששודרה מולו. ההערכה היא שהרגישות המיוחדת של קשת לשידור תוכנית עם חמץ לא תשפיע על ערוץ 10, שישדר השבוע תוכנית נוספת של "המסע המופלא", אם כי בשידור חוזר.

בכלל, נראה כי על-פי מנהג אבות בימי חול המועד, רובו ככולו של לוח השידורים יהיה מורכב משידורים חוזרים ונשנים.

רייטינג 24-4-16
 רייטינג 24-4-16